رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان نیازمند عزم همگانی است و باید برای برطرف کردن دغدغه‌ واحدهای صنعتی تلاش کرد.

محمد خاکی روز دوشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: باوجودی که بیش از ۳۰ سال از آغاز به کار اولین شهرک صنعتی در استان می‌گذرد، همچنان امکانات زیر ساختی در برخی از شهرک‌ها تکمیل نشده است در نتیجه واحدهای مستقر با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و از سوی دیگر سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در این شهرک ها ندارند.

وی افزود: شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد به عنوان اولین شهرک صنعتی استان در سال ۹۱ و پس از ۲۵ سال فعالیت بر اساس مواد قانونی مذکور به شرکت خدماتی واگذار شده است اما بخشی از زیر ساخت های آن در زمان تحویل، تکمیل نبوده که این موضوع شرکت خدماتی مربوطه را با مشکلاتی موجه نموده است.

خاکی بیان کرد: عدم احداث زیرگذر جهت ورودی شهرک صنعتی، مستهلک شدن روکش آسفالت خیابان‌ها و پیاده روها، عدم اتصال به شبکه فیبر نوری و مشکلات روشنایی معابر از مشکلات مهم شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد می باشد.

وی افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد بر اساس مواد قانونی مذکور به شرکت خدماتی واگذار شده که در زمان تحویل این شهرک به شرکت خدماتی نیز بخشی از زیر ساخت ها تکمیل نبوده است.

وی ادامه داد: دوربرگردان ورودی، عدم تسطیح و روکش پیاده روها، عدم اتصال به فیبر نوری، عدم تکمیل مسیر انحراف آب سیل بند، مسدود بودن خروجی تصفیه خانه، مشکلات سر درب ورودی و روشنایی معابر نیز از مشکلات مهم شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد می باشد.

خاکی اظهار داشت: بودجه شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی بر اساس ماده ۷ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرک های صنعتی از محل شارژ دریافتی از واحدهای مستقر در شهرک تامین می‌گردد و با توجه به مشکلات متعدد فعالین اقتصادی و شرایط حاکم بر تولید در سال‌های اخیر، امکان افزایش شارژ ماهانه مقدور نبوده و این امر شرکت های خدماتی را با کمبود اعتبار مواجه نموده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: شرکت مخابرات استان عنوان نموده است که انتقال خطوط فیبر نوری را تا ورودی شهرک های صنعتی انجام خواهد داد و هزینه اجرای هر گونه عملیات در محوطه شهرک به عهده شرکت خدماتی و واحدهای مستقر می‌باشد و با توجه به اینکه هزینه عملیات مورد نیاز بالا است در حال حاضر شرکت های خدماتی نیز قادر به تامین اعتبار نمی‌باشند.

خاکی بیان کرد: برای ورود به شهرک صنعتی شماره ۲ باید از عرض جاده سراسری عبور کرد که با توجه به حجم ترانزیت وسایل نقلیه سنگین و خودروهای سواری، ایجاد دور برگردان به صورت تقاطع غیر همسطح می تواند موجب بهبود تردد و کاهش تصادفات شود اما با وجود موافقت با اجرای این پروژه از سوی مراجع ذیصلاح تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه راه دسترسی شهرک صنعتی شماره یک در تملک شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان می‌باشد و جزو راههای روستایی محسوب نمی گردد نگهداری از آن به عهده شرکت شهرک‌ها و شرکت خدماتی می‌باشد لذا پیشنهاد می گردد شرکت شهرک های صنعتی نسبت به جانمایی واحدهای کارگاهی در حد فاصل دیوار شهرک تا جاده دسترسی اقدام نماید.