استاندار لرستان گفت: تراز تولید و مصرف در واحدهای صنعتی لرستان مثبت است، یعنی تولید برق در این واحدها بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ؛ ابوطالب شفقت درجلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌توان در قالب تورهای گردشگری این ظرفیت را به همه معرفی کرد.

وی ادامه داد: در لرستان با مشکل جدی برق مواجهیم و این موضوع در واحدهای صنعتی استان جدی‌تر بوده که نشأت‌گرفته از ناترازی انرژی در کشور است.

شفقت بیان کرد: در این جلسه با هدف مشکلاتی که در موضوع برق صنایع وجود دارد، اعضای این شورا پیشنهاداتی برای تولید برق در استان دادند تا این ناترازی حداقل در واحدهای تولیدی برطرف شود.

استاندار لرستان گفت: نیاز است در مکاتباتی از سوی شرکت توزیع برق استان به وزارت نیرو اعلام شود که در حق لرستان اجحاف شده است و گزارشی جامع داده شود تا مشکل برق این استان برطرف شود.

وی اظهار کرد: تاکید شد با وزارت نیرو مکاتبه شود که صنایع استان مشمول قطعی برق نشوند و از طرفی سرعت عمل در ارائه مجوز برای متقاضیانی که آمادگی تولید برق دارند، انجام شود.

استاندار بیان کرد: شهروندان لرستانی نیاز است الگوی مصرف را رعایت کنند، چون بیشترین مصرف استان خانگی است.

نماینده عالی دولت در لرستان ادامه داد: مرکز توزیع انرژی در کشور است و هیچ استانی اختیار ندارد، زمانی که تولید انرژی بیشتر از مصرف است این موضوع را برای لرستان ویژه ببینند که صنایع مشمول قطعی و خسارت ناشی از آن نشوند.

شفقت افزود: نیاز داریم یک نشست سرمایه‌گذاری برای سه ماه سوم امسال در خرم‌آباد یا تهران با هدف معرفی ظرفیت‌ها به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران لرتبار برگزار کنیم.

در این جلسه صنعتگران و فعالان بخش خصوصی به رویه‌های قطع برق و کاهش تولید و خسارات مالی ناشی از آن معترض بودند و خواستار تغییر این روند قطعی برق در صنایع استان شدند.