محمد خاکی در کارگروه تامین مالی در بازار سرمایه در محل اتاق بازرگانی لرستان، هدف از ایجاد این کارگروه را شناسایی پروژه‌ها و استفاده از تامین مالی بازار سرمایه عنوان و اظهار کرد: امروز نخستین جلسه کارگروه تامین مالی پس از مشخص شدن اعضای آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به واسطه سیاست انقباضی بانک‌ها، این تصمیم گرفته شد که واحدهای صنعتی از بازار سرمایه منابع مالی خود را تامین کنند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه امسال نیز این سیاست انقباضی بانک مرکزی همچنان پابرجاست، افزود: ما امیدی نداریم که پروژه‌ها و واحدهای تولیدی بتوانند منابع مالی زیادی را از بانک‌ها جذب کنند.

خاکی بیان داشت: اگرچه بازار سرمایه خود نیمه‌جان است، اما بهترین راه‌حل این است که از این محل بتوانیم بخشی از منابع مالی موردنیاز را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای اهمیت تامین منابع مالی، تصریح کرد: در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تصویب شد که این کارگروه در استان شکل گیرد.

خاکی بیان داشت: این کارگروه عمدتا از سازمان‌های اقتصادی تشکیل شده، با این وجود پیشنهاد دادیم که شهرداری به جهت داشتن پروژه‌های زیاد در این کارگروه حضور داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، هدایت درست پروژه‌ها را از جمله وظایف مهم کارگروه تامین منابع مالی برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های واحدهای صنعتی استان از طریق بازدید و برگزاری جلسات با فعالین اقتصادی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم در همه حوزه‌ها بدنبال روش‌های نوین باشیم تا پیشرفتی در جهت توسعه استان ایجاد شود.

خاکی با بیان اینکه بدنبال معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هستیم، گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که موجب جذب سرمایه‌گذار می‌شود، وجود امکانات رفاهی در شهر است، از این رو شهرداری موظف به استفاده از این ظرفیت است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: طی امروز و فردا از واحدهای صنعتی بازدید خواهیم کرد تا در جلسات آینده و به دور از موضوعات پایه‌ای، به طور مشخص در مورد واحدها و نظام مسائل آن‌ها صحبت و تصمیم‌گیری شود.