ابوطالب شفقت امروز در نود و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: خوب یا بد بودن شاخص اقتصادی یک استان یکی از پازل‌های تورم است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اطلاعاتی اقتصاددان‌ها کتابی است به این معنی که بر اساس تحقیق واقعیت‌های جامعه مورد بررسی قرار نگرفته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مدل اقتصادی بر اساس واقعیت‌های استان باید تعریف شود، افزود: ثقل لرستان کشاورزی است، از این‌رو باید تحقیقات میدانی و بر پایه شاخص‌های اقتصادی استان صورت گیرد.

شفقت بیان داشت: اشتغال و سطح رفاه از مهمترین مولفه‌های اقتصادی و خروجی جریان اقتصادی مردمی است، از این‌رو هر عاملی که موجب تقویت این موارد شود پیگیری و در استان به کارگرفته خواهد شد.

وی بر کمک به حفظ توسعه واحدهای تولیدی موجود تاکید و تصریح کرد: صادرات باید افزایش یابد و تحقق افزایش صادرات و حفظ واحدهای تولیدی مستلزم جذب سرمایه است.

استاندار لرستان بیان داشت: در راستای توسعه اقتصاد استان چاره‌ای جز همکاری دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی نداریم، از این‌رو این جلسات باید بیشتر و با حضور دستگاه‌های مرتبط با اشتغال و کسب‌وکار برگزار شود.

شفقت با بیان اینکه فرهنگ کار باید در لرستان تقویت شود، افزود: از هر عاملی که بتواند اشتغال و رفاه را در استان بالا ببرد استقبال می‌کنیم.