بهمن نقی بیرانوند؛ رئیس کمیسیون بانک مالیات و بیمه اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر شناسایی موانع مالیاتی استان، اظهار کرد: سال گذشته اتاق اقدام به تعیین و معرفی مشاوره های تخصصی بانک بیمه مالیات کار و روابط کارگری و دانش بنیان نموده و اطلاع رسانی مختلفی را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی انجام صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مشاوران در روز یکشنبه در اتاق مستقر هستند تا اگر کسی مشکلی دارد مورد خود را پیگیری و رفع کند.

نقی بیرانوند بیان داشت: همچنین قرار بر این شد که ادامه فعالیت مشاوران در حوزه کلینیک صنعت و فعالیت‌های مشترک که سایر دستگاه‌ها از جمله ستادهای استانی دارند به شهرستانها و دل جامعه فعالان صنعتی برده شود که این مهم درحال برنامه ریزی است.

وی، اطلاع رسانی و آموزش را مهمترین چالش‌های حوزه مالیات برشمرد و افزود: این چالش‌ها در شرکت‌ها به مراتب بزرگتر هستند.

رئیس کمیسیون بانک مالیات و بیمه اتاق بازرگانی لرستان ادامه داد: افرادی که قصد شروع فعالیت در حوزه‌های صنعت و بازرگانی و سایرحوزه‌ها را دارند یکی از اقدامات اجرایی اولیه آنها ثبت شرکت‌هاست که البته مشکلاتی پیش روی آن‌ها قرار دارد.

نقی بیرانوند با بیان اینکه بخشی از این مشکلات ریشه در ساختار اقتصادی داشته و بخشی مربوط به عدم توان مالی است، گفت: شرکت‌های عظیم و قدیمی هم انگشت شمار به این موضوع اهمیت می‌دهند درحالی که لازمه تاسیس شرکت آگاهی و اطلاع از قوانین است بنابراین همراهی یک مشاور نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اصلاحیات قوانین مالیاتی درجهتی پیش می‌روند که موجب عدم فرار از مالیات شوند اما واقعیت این است که بسیاری از درآمدهای مالیاتی از ناآگاهی و کم اطلاعی مؤدیان صورت می‌گیرد.

نقی بیرانوند با بیان اینکه فرارهای مالیاتی به مراتب سرعت بیشتری پیدا کرده اما تاوانش را درجامعه مؤدیانی می‌دهند که مقید به پرداخت مالیات هستند، افزود: مودیان به دلیل ناآگاهی‌ها، گرفتاری‌ها و سهل انگاری‌ها مبلغ خیلی بیشتری از آنچه که واقعا باید پرداخت کنند را می‌پردازند که مانع کسب و کار می‌شود.

رئیس کمیسیون بانک مالیات و بیمه اتاق بازرگانی لرستان تاکید کرد: حداقل وظیفه ما آگاهی و اطلاع‌رسانی و مشاوره به افراد در حوزه مالیاتی است.