محمد خاکی در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی که در دادگستری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تجارب دیگر استان‌ها در برگزاری جلسات همچون اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگو از اقداماتی است که در اتاق بازرگانی آن را دنبال می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به برخی سیاست‌های غلط بانک مرکزی در زمینه تعهدات ارزی، افزود: متاسفانه اتخاذ سیاست‌های غلط از سوی بانک مرکزی باعث شده که مشکلاتی برای فعالین اقتصادی به وجود آید.

خاکی بیان داشت: بروز این مشکلات منجر به کاهش صادرات و ناترازی تراز تجاری کشور به مبلغ ۱۷ میلیارد دلار شود که برای کشوری در شرایط تحریم عددی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال تلاش شد تراز تجاری کشور را مثبت یا حداقل شرایط بهینه قرار دهیم، افزود: اما متاسفانه با سیاست‌های غلط شاهد کاهش ناترازی تراز تجاری هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان ادامه داد: نرخ تشکیل سرمایه در سنوات گذشته منفی شده و امنیت سرمایه‌گذاری می‌تواند به مثبت شدن تشکیل سرمایه و حرکت در جهت رشد اقتصادی کمک کند.

خاکی، امنیت سرمایه‌گذاری لرستان را همواره مطلوب دانست و افزود: می‌توان برای تامین امنیت روانی بیشتر اقدام به برگزاری همایش‌ سالیانه امنیت سرمایه‌گذاری با حضور دادستان‌های مراکز دیگر استان‌ها کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که اواخر اردیبهشت‌ماه رووسای اتاق‌های بازرگانی کشور با معاون وزارت صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی داشت، حدود ۱۰ پیشنهاد را برای لرستان مطرح کردیم که از سوی ایشان قول داده شد در دستورالعمل اصلاحی این پیشنهادها لحاظ شود.

خاکی بیان داشت: از جمله این پیشنهادها می‌توان به تعیین تکلیف جانشینی اشاره کرد، همچنین در دفترچه واگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی قید داور آمده، اما داوری خود شهرک منتفی شد و انتظار داریم این داوری به مرکز داوری اتاق بازرگانی محول شود تا ضمن کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری ، رسیدگی به پرونده‌ها تسریع یابد.