رییس اتاق بازرگانی، با تاکید بر حضور میراث فرهنگی و گردشگری در کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی خرم‌‌آباد، گفت: اعضا کمیسیون گردشگری در حوزه بوم گردی، رستوران‌ها و آژانس‌های مسافرتی طبیعتاً می‌توانند در شناسایی موانع توسعه و ارایه پیشنهادات مفید کمک کنند، که این همکاری در رشد و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذار است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، محمد خاکی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه گردشگری دارد، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا صنعت گردشگری به دلیل پول ساز بودن مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: حتی کشورهایی مانند کشورهای حوزه خلیج فارس که فاقد ظرفیت‌های طبیعی گردشگری هستند، به دنبال ایجاد ظرفیت‌های گردشگری با هزینه های به مراتب بالاتر هستند.
رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: با وجود اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چند وجهی است، اما متاسفانه ظرفیت گردشگری در لرستان مغفول مانده است.
خاکی با تاکید بر حضور میراث فرهنگی و گردشگری در کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی لرستان، بیان کرد: اعضا کمیسیون گردشگری در حوزه بوم گردی، رستوران‌ها و آژانس‌های مسافرتی طبیعتاً می‌توانند کمک شایانی به رفع موانع توسعه این حوزه کمک کنند، اتفاقی که میتواند در رشد و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه با اتاق بازر گانی استان‌های کردستان، همدان و خوزستان جلسه مشترکی در حوزه گردشگری داشته ایم و فعالیت‌های مشترکی را تعریف کردیم، گفت: استان خوزستان روی قطار گردشگری تمرکز داشت و حاضر به سرمایه گذاری در این خصوص است، لرستان هم برای آنها به دلیل فاصله کم و کاهش هزینه تورها در اولویت است.
رییس اتاق بازرگانی لرستان به جلسه هفته گذشته در وزارت کشور نیز اشاره کرد و افزود: وزارت کشور برای استان‌های زاگرس نشین و مشخصا لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بدنبال تعریف الگوی توسعه است، که در آن جلسه ما در جلسه مطرح کردیم که مطالعات این الگو ممکن است طولانی شود.و لازم است که اقدامات کوتاه مدت از جمله اختصاص هواپیمای ثابت برای استان بمنظور افزایش تعداد پروازها هم برای حضور سرمایه گذاران و هم گردشگران انجام شوذ.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی نقش مشورتی، مطالعاتی و پیشنهادی دارد، تاکید کرد: اما جایی که نیاز باشد هزینه هم می‌کنیم، با اینکه بارها به در بسته خورده‌ایم، اما ناامید نمی‌شویم.
رییس اتاق بازرگانی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سفر رییس گمرک ایران به استان نیز گفت: این سفر مصوبات خوبی داشت، از جمله اختصاص کد گمرک کارگو فرودگاه ،
خاکی بیان کرد: اکنون این بستر برای صادرات محصولات گلخانه ای و کشاورزی فراهم است، بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت صادراتی می‌تواند ورود کند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط کمیسیون گردشگری استان با کمیسیون اتاق ایران، می‌تواند یک فرصت باشد، گفت: با توجه به اینکه اعضا کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعضا توانمندی هستند و بخش عمده ای از ظرفیت گردشگری کشور را اعضا کمیسیون گردشگری اتاق ایران تشکیل می‌دهد، بنابراین ارتباط با کمیسیون گردشگری اتاق ایران می‌تواند در راستای معرفی و توسعه گردشگری استان موثر باشد. که برگزاری جلسات مشترک و حضور نماینده میراث فرهنگی و گردشگری در یکی از جلسات بمنظور بیان ظرفیت های گردشگری استان در دستور کار است.