جامعه نیکوکاری ابرار

جامعه نیکوکاری ابرار به منزله نهادی غیردولتی ، غیر انتفاعی و غیر سیاسی ، در سال ۱۳۸۹ به همت رئیس وقت اتاق ایران آقای دکتر نهاوندیان و جمعی از فعالان اقتصادی سراسر کشور ، مطابق با قوانین اتاق به عنوان تشکل های وابسته به اتاق ایران تأسیس شد . همچنین در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد به شماره 27862 از وزارت کشور گردید.

پس از گذشت کمتر از یک دهه از فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار با عنایت پروردگار و حمایت مالی و معنوی فعالان اقتصادی کشور، این نهاد توانست اقدامات موثری در جهت ایجاد و ترویج کارآفرینی ، رشد فرهنگی و توانمندسازی محرومان جامعه به ویژه در مناطق روستایی محروم به انجام رساند و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی و افزایش اثربخشی اجتماعی نیکوکاری ، به موفقیت های ارزشمندی دست یابد.

در سال  ۱۳۹۳ با تلاش‌های بی‌وقفه رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی لرستان (دکتر حسین سلاح ورزی )طرح حمایت تحصیلی در این استان را اندازی شد که در همین مدت جامعه نیکوکاری ابرار لرستان توانسته اقدامات موثری در جهت ایجاد اشتیاق تحصیلی در بین دانش آموزان مستعد اما کم بضاعت انجام دهد .

اعطای کمک هزینه تحصیلی باعث شده است دانش آموزان مستعدی که به دلیل شرایط نامناسب مالی و خانوادگی از تحصیل محروم مانده بودند با حمایت جامعه ابرار ضمن ادامه تحصیل به مدارج بالای علمی و دانشگاهی دستیابند.

 از آنجاکه استان لرستان از جمله مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود به تبع آن تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند در این استان نیز کم نیست و خوشبختانه با حمایت های بی دریغ  اتاق بازرگانی صنایع ،معادن و کشاورزی لرستان تعداد،دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت این طرح به بیش از 50 نفر رسیده که از نظر کیفی و دستیابی به اهداف تعیین شده نیز موفقیت هایی را به دنبال داشته است.