باید با کمک بخش خصوصی بر مشکلات غلبه کنیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان به عنوان یکی از فعال‌ترین شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور یاد کرد.

 

IMG_4536.JPG

 

“محسن‌ جلال‌پور” که در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: شورای گفت‌وگو، محل مناسبی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات استان‌ها است و مصوبات آن لازم‌الاجرا بوده که باید در هیأت دولت مطرح شود.

وی با بیان این‌که فقط 8 استان در کشور به برگزاری جلسات منظم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مبادرت و  گزارش آن‌ها را به اتاق ایران ارائه کرده‌اند، ادامه داد: برای این استان‌ها طرح‌های جدیدی تعریف می‌شود، تا هیأت‌های خارجی از توانمندی‌های آن‌ها بهره‌مند شوند.

“جلال‌پور” گفت برای معرفی این طرح‌ها همراه با معاون اقتصادی وزارت کشور بار دیگر به لرستان خواهد آمد.

 

jalal pour mohsen.JPG

 

وی در تکمیل سخنان خود گفت: به جرأت می‌توان اعلام کرد یکی از فعال‌ترین این شوراها، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه یادآور شد: خوشبختانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان نیز فعال است که باید به رییس اتاق خرم‌آباد بابت این مساله تبریک گفت.

“جلال‌پور” با بیان این‌که همچنین شایسته است از دادستان خرم‌آباد که حضور فعالی در این کمیته دارد قدردانی نمایم، خاطر نشان کرد: برگزاری مداوم جلسات و پیگیری مصوبات آن می‌تواند راهگشا باشد.

 

IMG_4551.JPG

 

وی در ادامه از انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد و بیان داشت: این انتخاب نتیجه‌ی زحمات استاندار لرستان و سایر مسئولان استان است که باید آن را ارج نهاد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: در این راستا مسئولان لرستان علاوه بر این‌که باید از توانمندی‌های استان استفاده کنند، از ظرفیت‌های فعلی کشور نیز نباید غافل شوند.

 

IMG_4582.JPG

 

محسن جلال‌پور به نامگذاری سال 95 به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره و تصریح کرد: به دلیل وجود پروژه‌های نیمه‌تمام، بدهی فراوان و افت قیمت نفت، توسعه دولتی پایدار نیست و بایستی به بخش خصوصی روی آوریم تا با کمک آن بر مشکلات غلبه کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی با سازمان‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه در کشور ما  کسانی که شفاف کار می‌کنند بیشتر دچار گرفتاری‌های تأمین اجتماعی و سازمان مالیات می‌‌شوند که این رویه باید اصلاح شود.

 

استاندار لرستان:

پیش‌شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، خودباوری بخش خصوصی است

استاندار لرستان که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی برای کشور یک فرصت محسوب می‌شود که پایه و شالوده‌ی آن بر اساس دانش است.

 

IMG_4555.JPG

 

هوشنگ بازوند با بیان این‌که اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان طی دو سال گذشته اقتصادی بوده است، اعلام کرد: این استان در سال 92 از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نبود، با این حال توانستیم بخش خصوصی آن را فعال کنیم.

استاندار لرستان گفت: هیأت دولت، لرستان را به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده است و برای عملیاتی شدن آن به پیش‌شرط‌هایی نیاز داریم که در این راستا به کمک‌های اتاق خرم‌آباد نیاز داریم.

 

bazvand houshang.JPG

 

بازوند با تأکید بر این‌که قبضه بیش از حد کارهای اقتصادی در دست دولتی‌ها، خودباوری را از جامعه و بخش خصوصی می‌گیرد، تصریح کرد: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، خودباوری نیاز است که بخش خصوصی می‌تواند آن را به وجود آورد.

وی، مردمی‌سازی اقتصاد مقاومتی را نیز مهم تلقی کرد و بیان داشت: در این راستا هم اتاق خرم‌آباد و بخش خصوصی لرستان می‌تواند اثرگذار باشد.

«بازوند» به توانمندی‌های مجموعه اتاق خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: به همین منظور مسئولیت شناسایی موانع موجود در حوزه صادرات به این مجموعه سپرده می‌شود؛ چرا که به بخش خصوصی اعتماد دارم.

 

IMG_4557.JPG

 

IMG_4559.JPG

 

IMG_4562.JPG

 

IMG_4564.JPG

 

IMG_4576.JPG

 

IMG_4583.JPG

 

IMG_4538.JPG