در جلسه کمیسیون بازرگانی اتاق لرستان عنوان شد:

پیگیری منطقی و تخصصی خواسته‌ها به جای گلایه و درددل

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: باید به جای گلایه و درددل، خواسته‌هایمان را منطقی و تخصصی دنبال نماییم.

 

IMG_8413.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی در جلسه کمیسیون بازرگانی و حمل و نقل اتاق لرستان با تاکید بر انجام کار کارشناسی و پیگیری مطالبات حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی گفت: واقعیت این است که هر گونه موضعگیری و تصمیم‌گیری باید مبتنی بر اطلاعات کارشناسی باشد و از این طریق دنبال شود.

وی با اشاره به جایگاه کمیسیون‌های تخصصی اتاق لرستان افزود: باید بررسی شود که ریشه‌ی مشکلات کجاست و برای برطرف نمودن آن‌ها باید از چه طریقی اقدام نمود.

 

selahvarzi. hosein.JPG

 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته فعالیت اتاق لرستان، کمیسیونی وجود نداشت، اما در حال حاضر که با حضور کارشناسان و متخصصان هر حوزه تشکیل شده‌اند اصرار داریم آن‌ها علاوه بر تقویت ساختارشان، مرتب در حال ارزیابی و تحلیل وضعیت استان در حوزه‌های تخصصی خود باشند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به پیگیری مطالبات در دو قالب خرد و کلان اشاره کرد و عنوان داشت: در قالب خُرد مسائل و مشکلات و موانع کسب و کار بررسی می‌شود و در حوزه‌ی کلان به صورت ملی مسائل پیگیری می‌شود و چنانچه در حوزه‌ی قوانین و دستورالعمل‌ها مشکلی وجود داشته باشد، پیشنهاد اصلاح آن‌ها را از طریق راه‌های قانونی و مرتبط مطرح و پیگیری می‌کنیم.

 

IMG_8419.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از قوانین موجود، مخل کسب و کار هستند و ضرورت بازنگری آن‌ها انکارناپذیر است، بیان داشت: خوشبختانه امروز تاکید دولت بر این است که هیچ دستورالعملی بدون مشورت و کسب نظر بخش خصوصی نهایی نشود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اظهار داشت: وقتی پیشنهاد تخصصی وجود داشته باشد می‌توانیم یا از طریق نمایندگان استان در مجلس پیگیر قانون شدن یا اصلاح آن باشیم، یا با ارسال آن به اتاق ایران و کسب نظرات سایر استان‌ها برای پیگیری به مجلس ارائه شود.

 

IMG_8421.JPG

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بحث آموزش در حوزه‌های تخصصی مختلف اشاره و بیان داشت: در حال حاضر اتاق لرستان از امکانات آموزشی مناسبی بهره‌مند است که انتظار داریم هر کمیسیون در حیطه‌ی تخصصی خودش حداقل پیشنهاد برگزاری دو همایش در طول سال ارائه نماید تا منجر به بالا رفتن سطح آگاهی و تخصص در آن حوزه شود.