رییس اتاق لرستان خبر داد:

همایش تعامل صنعت و دانشگاه برگزار می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه از جمله مشکلات بخش اقتصادی کشور همواره این موضوع بوده که بین ظرفیت‌های موجود دانشگاه و بخش صنعت ارتباط و تعامل دو سویه و مؤثری وجود نداشته، در نظر داریم با همکاری دانشگاه‌ها همایش تعامل صنعت و دانشگاه را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه در جوامع توسعه‌یافته، برآیند فعالیت دانشگاه‌ها خودش را در صنعت نشان می‌دهد، اظهار داشت: این در حالی است که در کشور خودمان این ارتباط برقرار نشده و تعامل سازنده‌ای بین دو بخش شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از بودجه‌ی دستگاه‌های مختلف به امر پژوهش اختصاص می‌یافت، افزود: متاسفانه هم در این حوزه و هم در حوزه‌ی پروژه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در دانشگاه‌ها فقط بخش اندکی از آن به حال صنعت کشور مفید بوده است.

سلاح‌ورزی به اضلاع مثلث تعیین‌کننده‌ی دولت و حاکمیت، بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه و پژوهشگران اشاره کرد و بیان داشت: فراهم نمودن زمینه‌ی تعامل و همگرایی این سه ضلع می‌تواند منجر به تحقق امر توسعه در کشور شود.

‌نایب‌رییس اتاق ایران با تاکید بر اینکه قرار نیست این همایش، یک کنفرانس پژوهشی باشد، تصریح کرد: هدف ما این است که خارج از روش‌های مرسوم گذشته، یک کار کاربردی و اجرایی انجام بدهیم تا نقطه‌ی شروعی برای انجام یک کار واقعی و مفید باشد.