در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برگزار گردید؛

نشست مشترک فعالان اقتصادی لرستان با منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی

نشست مشترک فعالان اقتصادی لرستان با منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برگزار گردید.

 

IMG_5048.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این نشست به معرفی جایگاه اتاق در اقتصاد کشور و مراجع تصمیم‌گیری کشور پرداخت و گفت: بر اساس قانون اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده است که اتاق نماینده بخش خصوصی محسوب می‌شود.

حسین سلاح‌ورزی به سابقه‌ی 130 ساله‌ی اتاق بازرگانی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان لرستان این سابقه طولانی نیست و کمی بیش از دو دهه می‌باشد.

 

IMG_5049.JPG

 

وی با تاکید بر اینکه اتاق یک نهاد بین‌المللی است و برخی از آن با عنوان پارلمان بخش خصوصی هم یاد می‌کنند، افزود: از ابتدا تا کنون ساختار اتاق و به تبع نام این نهاد هم دستخوش تغییر شده تا امروز که نام آن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می‌باشد و در واقع همه‌ی عرصه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان گریزی هم به ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زد و عنوان داشت: بعد از ابلاغ این سیاست‌ها، اتاق نقش و جایگاه پررنگ‌تر و بیشتری در اقتصاد کشور پیدا کرده است.

 

IMG_5052.JPG

 

سلاح‌ورزی بیان داشت: با اجرایی شدن بحث اقتصاد مقاومتی و در نظر گرفتن مساله‌ برون‌گرا و درون‌زا بودن، وظیفه‌ی اتاق بازرگانی ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند.

وی از حسن نظر “بیرانوندی” نسبت به بخش خصوصی تقدیر کرد و بیان داشت: از جمله فعالیت‌های بسیار موثری که در اتاق خرم‌آباد صورت گرفته، تشکیل و راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی هفتگانه است که با حضور افراد نخبه و کارشناسان حوزه‌های مختلف موضوعات گوناگونی را تاکنون در دستور کار قرار داده‌اند.

سلاح‌ورزی افزود: بعضا خروجی این کمیسیون‌ها مورد توجه نهادها و مراجع تصمیم‌گیر کشوری قرار گرفته و باعث تغییر یا اصلاح رویه‌هایی شده‌اند.

 

IMG_5054.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اهمیت تشکل‌سازی و نقش آن‌ها در توسعه‌ی استان بیان داشت: در همین زمینه برای اولین بار در استان تشکل بانوان کارآفرین و بازرگان را در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل داده‌ایم.

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: همچنین شعبه انجمن ارگانیک کشور و شورای ملی نخود را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم که با توجه به حجم تولیدات محصولات کشاورزی استان بخصوص محصول نخود اقدام قابل توجهی محسوب می‌شود.

 

IMG_5058.JPG

 

سلاح‌ورزی افزود: همچنین موافقت اصولی ایجاد شورای ملی انار را اخذ کرده‌ایم که یک تشکل ملی است و با توجه به اینکه از نظر حجم تولید انار، استان اول کشور نیستیم، این اقدام بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار کمیسیون‌های تخصصی از توان نمایندگان استان در مجلس هم استفاده کنیم و به همین منظور جایگاهی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم تا هر چند وقت یکبار بر اساس یک تقویم منظم در اتاق بازرگانی حضور پیدا کنند.

 

IMG_5066.JPG 

 

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس:

ایده از شما، پیگیری از ما

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن نقطه نظرات فعالان اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف گفت: همواره گفته‌ام که اهل مشورت و تعامل و استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه‌های گوناگون هستم و به آن پایبندم.

 

IMG_5088.JPG

 

محمد بیرانوندی با اشاره به این شعر”دو صد گفته چون نیم کردار نیست”، اظهار داشت: امیدوارم در حوزه کردار و عمل بتوانیم به معنای واقعی فعال و موثر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فصل تبلیغات انتخابات تمام شده و امروز باید به فکر خدمت به مردم باشیم، افزود: امروز زمان جهاد اکبر است و باید مسائل تبلیغاتی را کنار بگذاریم و دست در دست هم، برای مردم شهر و استان‌مان قدم برداریم.

 

IMG_5074.JPG

 

بیرانوندی عنوان داشت: متاسفانه در استانی زندگی می‌کنیم که وضعیت آن بحرانی است؛ همین که در حال حاضر در برخی نانوایی‌ها حساب دفتری وجود دارد و به اصطلاح برخی از مردم نان را به صورت قرضی تهیه می‌کنند، نشانه‌ای از این بحران است که باید به صورت ویژه‌ای مد نظر قرار گیرد.

محمد بیرانوندی افزود: این در حالی است که از نظر امکانات و توانایی‌ها در سطح بسیار خوبی هستیم.

 

IMG_5084.JPG

 

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رتبه‌ی علمی بسیار خوب در سطح کشور و حتی در مواردی در سطح بین‌المللی و توانایی‌های بسیار مناسب در حوزه‌های فردی و فکری و ایده‌ای از جمله پتانسیل‌هایی است که باید از آن‌ها برای توسعه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه نمایندگی مجلس با رای و اعتماد مردم به دست آمده است، گفت: ضروری است از همه توانایی و تخصص نخبگان و متخصصان استان استفاده کنیم.

 

IMG_5075.JPG

 

محمد بیرانوندی با تاکید بر اینکه جایگاه نمایندگی مجلس نباید واسطه و فاصله‌ای با نخبگان و متخصصان ایجاد کند، افزود: در همین فاصله‌ی بعد از انتخابات ملاقات‌هایی با مسئولان ارشد کشوری از جمله وزیر نفت داشته‌ام و در مورد وضعیت استان صحبت‌هایی کرده‌ایم.

بیرانوندی گفت: چرا وقتی دو خط لوله نفت از استان ما عبور می‌کند و مشکلات زیست‌محیطی بسیاری برای ما درست می‌کنند، نباید در این استان یک واحد پالایشگاه نفت داشته باشیم؟

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یا در حوزه کشاورزی؛ چرا با وجود اینکه 12 میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می‌شود، در حوزه‌ی کشاورزی استان نمی‌توانیم از این آب استفاده کنیم و در استان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

وی افزود: در همین زمینه فقط 25 درصد زمین‌های کشاورزی استان آبی است؛ این در حالی است که متوسط کشوری 45 درصد است.

 

IMG_5073.JPG

 

محمد بیرانوندی به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و گفت: صنعت، از جمله دغدغه‌های مهم بنده و از اولویت‌های کاری است.

بیرانوندی با طرح این پرسش که چرا باید صنعت در استان ما به چنین حال و روزی بیفتد؟، تصریح کرد: حجم قابل توجهی از صنایع استان غیر فعال هستند که باید راهکارهای بازگشت آن‌ها را خود اهالی صنعت ارائه نمایند و ما در حیطه پیگیری و قانونگذاری در کنار آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هر جا نیازمند قانونگذاری و البته اصلاح قوانین هستیم شما بفرمایید تا ما انجام بدهیم، اظهار داشت: ایده از شما، پیگیری از ما.

 

IMG_5070.JPG

 

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در اولین دیداری که با مجمع نمایندگان استان داشتیم بیان کردم که قبل از هر چیز باید وحدت داشته باشیم و بعد پروژه تعریف کنیم و در هر نقطه از استان و در هر شهری که بود، پیگیر تحقق‌اش باشیم و برای‌مان فرقی نداشته باشد.

محمد بیرانوندی از پیشنهاد اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای فعالیت مجمع نمایندگان لرستان در این اتاق استقبال کرد و گفت: علاوه بر آن در صورت موافقت مجلس، فضایی با عنوان پارلمان در استان راه‌اندازی خواهیم کرد و در آن پاسخگوی مردم خواهیم بود.