به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ؛محمد خاکی در جلسه کمیته تدوین برنامه صادرات محصولات کشاورزی لرستان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد ؛با اشاره به مشکلات صادرات مازاد تولید محصولات کشاورزی استان گفت: باید دلایل عدم صادرات این محصولات را احصا کرده و به دنبال راهکار باشیم تا بتوانیم موانع را برطرف و صادرات این حوزه در سال آینده و سال‌های آتی را افزایش دهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: با اشاره به اینکه شناسایی بازار هدف، ارائه محصولات به بازار، و اثبات کیفیت آنها پروسه‌ای زمان‌بر است، تصریح کرد: در خوشبینانه حالت باید برنامه‌ریزی کنیم تا ظرف مدت پنج سال آینده بتوانیم بخش عمده‌ای از تولید مازاد محصولات کشاورزی را به خارج از کشور صادر کنیم.

خاکی اضافه کرد: اگر با این هدف‌گذاری جلو رفته و در راستای الگوی کشت استان، همه محصولات کشاورزی را برشماریم و صرفا بر صادرات یک محصول تمرکز نکنیم، می‌توان از ظرفیت محصولات کشاورزی برای توسعه استان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به اهمیت فرایند استانداردسازی محصولات کشاورزی افزود: تولید کننده‌های استان عمدتا غیرحرفه‌ای وسنتی‌اند و تمایلی به استانداردسازی محصولات خود برای صادرات ندارند و از طرفی تعداد شرکت‌های که به صورت سیستمی در زمینه صادرات در لرستان فعال‌اند، کم بوده که در این راستا باید سازمان‌های مرتبط چون استاندارد، جهادکشاورزی و استانداری برای فراهم سازی زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان اقدام کنند‌.

وی عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت مازاد محصولات کشاورزی استان در راستای رشد و توسعه باید خود حاکمیت نقش ایفا کنند و زیرساخت‌های صادرات محصولات کشاورزی را در استان فراهم آورد.
خاکی عنوان کرد: دولت باید در راستای شناسنامه‌دار کردن محصولات تولیدی وارد عمل شوند.

#اتاق_بازرگانی_لرستان
????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw