وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ورود کالاهای بی کیفیت و غیراستاندارد چینی به کشور گفت: وقتی موسسه استاندارد واردات کالایی را ممنوع کرد ورودش را در سیستم ثبت سفارش کالا قفل می‌کنیم و جلوی وارداتش را می‌گیریم. 

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی ایسنا اظهار کرد: سازمان استاندارد هر چند وقت یک‌بار لیست مفصلی به اسم کالاهای غیرکیفی وارداتی را به ما می‌دهد که ما نیز ورود آن کالاها را در سیستم ثبت سفارشمان قفل می‌کنیم و به این ترتیب ورود آن کالا امکانپذیر نیست.

وی افزود: این یک رویه است که انجام می گیرد با این حال باید توجه داشت که سازمان استاندارد بر اساس برند کالا به ما می‌گوید که ممنوع است یا نیست مثلا واردات یک کامپیوتر با یک برند خاص را ممنوع می‌کند ولی ممکن است در آن کشور کامپیوتر با برندهای مختلفی تولید شود که باز برند بعدی می‌تواند در لیست بعدی ما بیاید.

به گفته وزیر صنعت و تجارت لیست کالاهایی که برندهایشان چینی و ممنوعه هستند در طولانی مدت همچنان در حال بزرگ شدن است.

غضنفری درعین حال با بیان اینکه اعلام ممنوعیت واردات یک کالا از سوی سازمان ملی استاندارد صورت می پذیرد، در مورد شناسایی کالاهای چینی فاقد کیفیت که وارد کشورمان می شوند، گفت: وقتی موسسه استاندارد ورود کالایی را ممنوع کرد بنابر این دیگر نباید وارد کشور شود و ما جلوی آن را می‌گیریم.