رییس اتاق خرم‌آباد:

«شورای گفتگو» و «کمیته حمایت قضایی» ظرفیت‌هایی برای توسعه لرستان هستند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری لرستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی و رفع مشکلات گوناگون آن‌ها و در نهایت تحقق امر توسعه‌ در استان هستند که نباید از آن‌ها غافل باشیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با اشاره به برگزاری جلسات منظم و تأثیرگذار کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری در لرستان اظهار داشت: خوشبختانه هم رییس‌کل دادگستری لرستان و هم دادستان خرم‌آباد علی‌رغم مشغله‌های مسئولیتی خود، با جدیت پیگیر مباحث قضایی مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری استان هستند.

سلاح‌ورزی با تأکید بر این‌که در زمان دولت قبل، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هرگز جدی گرفته نشد، بیان داشت: متأسفانه این ظرفیت قانونی و ظرفیت‌های قابل‌توجه آن مورد توجه آنچنانی قرار نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه استاندار قبلی لرستان اعتقادی به شورای گفتگو نداشت، افزود: با این حال، اتاق بازرگانی خرم‌آباد تلاش نمود به صورت نیم‌بند جلسات این شورا را برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی استان را پیگیری نماید.

سلاح‌ورزی با تقدیر از همراهی استاندار لرستان تصریح کرد: کم‌ترین دستاورد جلسات در سال‌های گذشته می‌تواند این باشد که ما به چارچوب‌هایی رسیدیم که بر اساس آن‌ها در دوره‌ی جدید فعالیت شورا، بدون وقت‌کشی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تا به امروز به مصوبات خوبی هم منجر شده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: متأسفانه در اثر سوءمدیریت در دولت گذشته و اتخاذ تصمیمات اشتباه و اجرای ناقص برخی قوانین، اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد که سهم لرستان با توجه به مشکلاتی که از قبل در حوزه‌ی واحدهای تولیدی و صنعتی با آن مواجه بود، بیشتر از سایر استان‌ها بوده است. 

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: طبیعی است با توجه به وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، امکان جبران سریع کاستی‌های گذشته وجود نداشته باشد، اما به یقین می‌توان با همراهی و همدلی، از همه‌ی امکانات موجود در راستای بهبود شرایط استفاده نمود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: خوشبختانه در حال حاضر با همراهی استاندار و همچنین رییس‌کل دادگستری لرستان، هم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و هم جلسات کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری لرستان به صورت منظم و حساب‌شده برگزار می‌شود که جای تقدیر و امیدواری فراوان دارد.