شهردار خرم‌آباد در دیدار با سفیر سوئیس:

لرستان دارای ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بی‌شماری است

سفیر سوئیس که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به این شهر سفر کرده بود، در اولین روز از سفر خود با شهردار مرکز لرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

IMG_6684.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، “یحیی عیدی بیرانوند” در دیدار با “جولیو هاس” سفیر سوئیس، در سالن جلسات شهرداری مرکز لرستان اظهار داشت: لازم است از حسین سلاح‌ورزی، رییس اتاق خرم‌آباد که زمینه‌ی حضور سفرای کشورهای خارجی در استان و دیدار آ‌ن‌ها با مسئولان استانی و شهری را فراهم می‌کند، قدردانی کنیم.

وی از خرم‌آباد به عنوان بزرگترین شهر لُرنشین کشور نام برد و اعلام کرد: این شهر 380 هزار نفر جمعیت دارد که به جرأت می‌توان گفت مرکز استان لرستان، پایتخت موسیقی ایران و پل‌های تاریخی دنیا به شمار می‌آید.

شهردار مرکز لرستان با تأکید بر این‌که خرم‌آباد یکی از شهرهای امن کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری از این شهر بازدید می‌کنند.

 

eidi beyranvand.JPG

 

“عیدی بیرانوند” با بیان این‌که ما برای ملت و دولت سوئیس احترام قائل هستیم، خطاب به سفیر سوئیس در تهران گفت: ما کشور شما را با ساعت، شکلات و سیستم بانکداری‌اش می‌شناسیم.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری مرکز لرستان برای برگزاری هفته‌ی فرهنگی خرم‌آباد در کشور سوئیس اعلام آمادگی می‌کند؛ چرا که این استان دارای ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی بی‌شماری است.

“عیدی بیرانوند” در پایان سخنان خود از “هاس” خواست مردم کشور خود را برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان تشویق و ترغیب نماید.

 

سفیر سوئیس:

خرم‌آباد را دوست دارم و چند بار به این شهر سفر کرده‌ام

سفیر سوئیس در تهران هم در این دیدار با قدردانی از میزبانی اتاق لرستان اظهار داشت: خرم‌آباد را دوست دارم و چندین بار هم به این شهر سفر کرده‌ام؛ بی‌گمان زیباترین و بهترین منطقه‌ای است که در ایران دیده‌ام.

 

IMG_6671.JPG

 

“جولیو هاس” با بیان این که من طرفدار خوبی برای لرستان هستم، تصریح کرد: بنده اعتقاد زیادی به ظرفیت‌های توریستی خرم‌آباد دارم و توجه گردشگران سوئیسی را برای سفر به این شهر جلب خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که معتقدم لرستان سود زیادی به ما خواهد رساند، خاطرنشان کرد: خرم‌آباد، هفتمین شهری است که به طور رسمی از آن بازدید می‌کنیم و همیشه چیزهای زیادی در ملاقات با شهرداران و مسئولان آموخته‌ام.

سفیر سوئیس در تهران اذعان داشت: سوئیسی‌ها برای گردشگری و انجام کارهای دیگرشان علاقمند هستند به ایران سفر کنند. به نظر بنده ایران بهترین کشور جهان است و با توسعه توریسم در این کشور به پتانسیل‌های ایران افزوده می‌شود.

 

IMG_6663.JPG

 

” هاس” خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: کشور سوئیس بیشتر از ساعت و شکلات، فرآورده‌های دارویی به ایران صادر کرده است. ما نیز مانند ایران کشور کوچکی هستیم و چیزهای زیادی برای ارائه داریم.

وی خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: من در هر زمینه‌ای از شما حمایت می‌کنم و می‌توانم لرستان را به مردم کشورم بشناسانم. برای این‌ منظور شما آن چیزی را که می‌خواهید ارائه می‌دهید و ما درخواست‌های شما و مردم سوئیس را از کانال اتاق بازرگانی مشترک ایران ـ سوئیس هماهنگ کرده و انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: اگر توسعه اقتصادی کشوری مثل ایران شروع شود، ابتدا مردم به تهران و شهرهای اطراف آن خواهند آمد؛ چون ساده‌ترین روش برای شروع کسب و کار است و بعد از پایتخت به شهرستان‌های اطراف خواهند آمد.

 

IMG_6664.JPG

 

سفیر سوئیس در تهران اضافه کرد: من معتقدم خرم‌آباد و لرستان این توانمندی را دارد که در مرحله‌ی دوم یعنی بعد از تهران قرار بگیرد.

“هاس” در ادامه سخنان خود یادآور شد: به دولت روحانی و ارتباط ایشان با کشور سوئیس خوش‌بین هستم و بی‌گمان زمینه‌ی آشنایی بیشتری بین دو کشور فراهم خواهد شد.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو اشاره کرد و گفت: در این راستا سوئیس تلاش‌های زیادی انجام داد و به نتیجه‌ی مذاکرات خوش‌بین است. طی سه سال گذشته سعی کردیم زیرساخت‌های لازم را برای برآورده شدن نیاز ایرانیان فراهم کنیم. ما در مدت زمان کوتاهی بعد از توافق هسته‌ای ایران انتظار بهشت شدن نداریم و برای ادامه دادن به کار خود باید سخت تلاش کنیم.

 

IMG_6695.JPG

 

سفیر سوئیس خاطرنشان کرد: امیدوارم وقتی که آیندگان به کارهای ما در این زمان نگاه می‌کنند، بگویند بهترین کار انجام شده است. پس هر دو طرف یعنی ایران و سوئیس باید تلاش کنند این مهم رخ دهد.

 

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران ـ سوئیس:

شرکت‌های سوئیسی تمایل زیادی برای همکاری با بخش خصوصی ایران دارند

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران ـ سوئیس هم در این دیدار اظهار داشت: در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانیم با خرم‌آباد ارتباط داشته باشیم.

 

moeinpour.JPG

 

“معین‌پور” با بیان این‌که شرکت‌های سوئیسی تمایل زیادی برای همکاری با بخش خصوصی ایرانی دارند، اعلام کرد: به همین منظور در اردیبهشت سال‌جاری یک هیات تجاری سوئیسی شامل 30 شرکت نساجی در ایران حضور یافتند و بعد از آن نیز 60 شرکت از اتاق بازرگانی ژنو وارد تهران شدند و از صنایع مختلف بازدید کردند.

وی با بیان این‌که به گسترش روابط ایران و سوئیس امیدوار هستم، افزود: در سایه‌ی ارتباط خوبی که بین ایران و سوئیس وجود دارد، می‌‌توانیم با شهرهایی چون خرم‌آباد هم ارتباطات مناسبی داشته باشیم.