در اتاق بازرگانی لرستان آغاز به کار کرد:

سومین همایش ملی “کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال پایدار”

سومین همایش ملی «کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال پایدار» با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کانون کارآفرینان کشور، معاون اقتصادی استانداری لرستان، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان آغاز به کار کرد.

 

wqhl_img_3559.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ در ابتدای این همایش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در سخنانی اظهار داشت: تبادل نظر اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاران و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

علی آشتاب با اشاره به نرخ بیکاری لرستان عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر، لرستان دیگر رتبه اول بیکاری کشور را ندارد و هم اکنون در رتبه ۹ کشور قرار دارد.

 

6c72_ashtab.jpg

 

وی با اشاره به قابلیت‌های غنی لرستان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری و میراث فرهنگی و گردشگری عنوان داشت: لرستان، استان پُر نعمتی است که در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های ارزشمندی دارد.

آشتاب با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی کار اقتصادی و کارآفرینی فضای مناسبی در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه‌ی اشتغال و کارآفرینی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییرات مثبتی اتفاق افتاده که ارتقاء و بهبود رتبه‌ی بیکاری استان از اولین به هشتمین استان بیکار کشور نمود آن می‌باشد.

 

 

رییس کانون کارآفرینان کشور:

لرستان؛ پایلوت کارآفرینی کشور است

رییس کانون کارآفرینان کشور با اشاره به انتخاب لرستان به‌عنوان استان پایلوت کارآفرینی عنوان کرد: در این رابطه تهیه برنامه زمان‌بندی و دعوت از سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

 

42b9_izadi.jpg

 

مجید ایزدی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: این برنامه به صورت کاملا استراتژیک و هدفمند برنامه‌ریزی شده و قرار است بر اساس آن زمینه برای کاهش بیکاری در لرستان فراهم شود.

وی با اشاره به انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت کارآفرینی عنوان کرد: در این رابطه برنامه زمانبندی، دعوت از سرمایه گذاران، صاحبان صنعت، استفاده از ایده‌های استارتاپ‌ها و … در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کانون کارآفرینان کشور تاکید کرد: لرستان مشخصا در سه حوزه‌ی گردشگری، صنعت و کشاورزی توانایی‌های فراوانی دارد که باید از آنها برای ایجاد اشتغال استفاده نمود.

 

dd3e_img_3582.jpg

 

مجید ایزدی به موضوع آب استان لرستان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر لرستان تنها از یک ششم آب خودش استفاده می‌کند؛ این در حالی است که خود استان به این آب نیازمند است و باید برنامه‌ای برای استفاده از آن داشته باشد.

ایزدی با اشاره به تهیه برنامه جامع در حوزه کارآفرینی گفت: امیدواریم با کمک صندوق کارآفرینی امید، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و … زمینه را برای فعالیت کارآفرینان فراهم آوریم.

 

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار:

کانون‌های کارآفرینی جواهری هستند که باید دیده شوند

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کانون‌های کارآفرینی جواهری هستند که باید دیده شوند، گفت: امسال حوزه کارآفرینی در کشور ۷۰ درصد رشد داشته است.

 

kd8x_riahi.jpg

 

پریسا ریاحی در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید و شاید مقوله کارآفرینی خوب جلو نرفته است، با این حال ناامید نیستیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ شاهد شرایط سخت اقتصادی و رکود در کشور بودیم، گفت: در سال‌های مورد اشاره، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شد، ولی با این حال روند اقتصادی ۷ هزار و ۷۰۰ بنگاه اقتصادی کشور با رشد مواجه بوده است.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مجموع به صورت میانگین شاهد رشد ۲۰ درصدی اشتغال بوده‌ایم.

 

2rxf_img_3597.jpg

 

ریاحی با تاکید بر اینکه امسال کارآفرینی ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: طی شش سال گذشته که کانون کارآفرینان در کشور ایجاد شده، شاهد تعامل مطلوب کانون‌های استان‌ها با مرکز بوده‌ایم، که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور گفت: در مجموع ۳ هزار مربی کارآفرینی در کشور فعالیت دارند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار:

تا تفکر کارآفرینی در کشور شکل نگیرد، توسعه ممکن نخواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این همایش با بیان اینکه همه‌ی ما در قبال موضوع کارآفرینی مسئول هستیم، گفت: همین که انتخاب شعار سال در همه‌ی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری حول محور تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری است، نشان‌دهنده‌ی اهمیت موضوع می‌باشد.

 

jp72_bazvand.jpg

 

نصراله بازوند اظهار داشت: اگر در کشوری در زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی و رفاه مشکلی وجود نداشته باشد، آن کشور نیازمند ابزار دفاعی نیست، چون با مشکلی مواجه نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه موضوع کارآفرینی در کشور هنوز در حد صفر است، چون در سال‌های اخیر مطرح شده و مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بازوند تصریح کرد: تا تفکر کارآفرینی در کشور شکل نگیرد، توسعه ممکن نخواهد بود.

 

ywmx_img_3563.jpg

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با تاکید بر اینکه نیازمند افرادی هستیم که از سرمایه‌ی افراد، ایجاد نوآوری کنند، عنوان داشت: باید یک بانک اطلاعاتی از مدیران کارآفرین داشته باشیم، چون یک مدیر موفق می‌تواند باعث ایجاد تحول در یک محیط شود.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان:

باید فرهنگ عمومی کارآفرینی را تقویت کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: باید فرهنگ عمومی کارآفرینی را تقویت کنیم.

مهرداد غضنفری در سخنانی با اشاره به تاکید آموزه‌های دینی به توجه به کار و کارآفرینی اظهار داشت: همچنین سیره عملی پیامبران نیز توجه به مقوله کار بوده است.

 

ln8e_ghazanfari.jpg

 

وی با بیان اینکه یکی از مفاهیم اصلی در توسعه اقتصادی کارآفرینی است، گفت: کارآفرینی منجر به خلق ارزش‌های جدید در حوزه‌های مختلف می‌شود.

غضنفری با تاکید بر اینکه آموزش باید در حوزه‌ی خلاقیت و کارآفرینی باشد، تصریح کرد: کانون‌های کارآفرینی و رسانه‌ها در این زمینه نقشی اساسی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اقتصاد پایدار و توسعه پایدار از مسیر اقتصاد مبتنی بر کارآفرینی می‌گذرد، افزود: در این راستا باید در ارائه آموزش‌ها، خلاقیت و نوآوری را مدنظر قرار داد.

غضنفری با بیان اینکه ما در گذشته با انباشت ۱۱۵ هزار بیکار در لرستان مواجه بودیم، گفت: با اقدامات صورت گرفته این تعداد در استان به ۶۹ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به سرعت تغییرات دنیای امروز گفت: ساختارها و جوامعی می‌توانند موفق باشند که خودشان را با این سرعت تغییرات وفق بدهند.

 

b7rj_img_3599.jpg

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به پرداخت ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی لرستان گفت: با این اقدام ۳۰۰ واحد صنعتی که زیر ظرفیت خود کار می‌کردند و ۱۴۰ واحد راکد در استان فعال شدند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال لرستان طی سال گذشته گفت: امسال نیز ۶ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری می شود.