به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ استاندار لرستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق لرستان برگزار شد گفت : با توجه به اینکه لرستان یکی از استان‌های تولید حبوبات در کشور است قرار شد علاوه بر کمک‌های خوبی که به استان شده بازهم برنامه‎هایی در اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی تدارک دیده شده و ما نیز حمایت‌های لازم را از طریق تسهیلات لازم اشتغال روستایی و کمک‌های فنی اعتباری برای یارانه و سایر موارد در راستای توسعه این بخش انجام می‌دهیم.

خادمی با اشاره به اینکه هر محصول مازادی قابلیت صادرات ندارد و باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: بنا داریم سندی تحت عنوان سند توسعه صادرات کشاورزی استان طراحی و تدوین کنیم که براساس آن اقلام مهمی را که مازاد تولید دارد، یا در آینده تولید خواهد شد و قابلیت صادرات و بازار در دنیا دارند و اقتصادی هستند مشخص کنیم و بعد استراتژی‌های صادرات آن را دربیاریم و گام به گام اجرا کنیم.

خادمی وضعیت فضای کسب ‌و کار لرستان را نامناسب خواند و افزود: برای ما پذیرفتنی نیست که لرستان در رتبه‌ های پایانی شاخص ‌های این حوزه قرار داشته باشد.
استاندار لرستان بر ضرورت فرهنگسازی در این رابطه در استان تأکید کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌ها را برای ارتقای رتبه لرستان از رتبه آخر حوزه کسب کار انجام داد.