سفیر جمهوری چک در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان:

لرستان، جواهری است که باید دوباره کشف شود

سفیر جمهوری چک که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان به این استان سفر کرده بود، در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان گفت: لرستان سرزمین ثروتمندی است و زیرساخت‌های حیاتی در آن فراهم است.

 

n2d7_img_2512.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ “سوات پلوک چومبا” با اشاره به موقعیت کشورش در قلب اروپا اظهار داشت: جمهوری چک 10 میلیون نفر جمعیت دارد، اما ما خودمان را کشور کوچکی نمی‌دانیم.

وی در مورد دلیل سفرش به لرستان بیان داشت: هدف ما از این سفر آشنایی با ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور و از جمله لرستان است.

“چومبا” کشور را کشوری بسیار پیشرفته از حیث صنعت معرفی نمود و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر جمهوری چک در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و تولید بلور و شیشه بسیار شناخته شده است.

سفیر جمهوری چک با اشاره به حضور خودروسازان معتبری چون پژو، هیوندای و تویوتا در کشور عنوان داشت: در سال یک میلیون خودرو در چک تولید می‌شود.

 

c1rt_choumba.jpg

 

“سوات پلوک چومبا” گفت: در برخی از حوزه‌ها مانند کشاورزی که لرستان قابلیت دارد ما هم توانایی‌هایی داریم؛ از جمله در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلاتی چون تراکتور و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز این حیطه.

وی بیان داشت: همچنین در حوزه‌ی تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله تولید گوشت و فراورده‌های گوشتی و شیر نیز جمهوری چک قابلیت‌های قابل توجهی دارد.

“چومبا” گفت: جمهوری چک در زمینه‌ی صنایع داروسازی، یک شرکت بزرگ و شناخته شده دارد که به دنبال بازار برای عرضه‌ی محصولاتش می‌باشد؛ همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط دیگری در زمینه تولید داروهای دامی و انسانی فعالیت دارند که آن‌ها می‌توانند با شرکت‌های شما تعامل و همکاری داشته باشند.

 

ls2q_img_2499.jpg

 

سفیر جمهوری چک با بیان اینکه سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در همه‌ی این حوزه‌ها می‌توانند تعامل و همکاری داشته باشند، تصریح کرد: آب و هوای مساعد لرستان می‌تواند زمینه‌ی حضور گردشگرانی چکی را فراهم نماید؛ البته بستگی به همت شما و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان دارد.

“سوات پلوک چومبا” با بیان اینکه همه‌ی زیرساخت‌ها حیاتی از جمله هوا و زمین مساعد در استان لرستان وجود دارد، عنوان داشت: لرستان جواهری است که باید دوباره کشف شود و در این خصوص فقط کافی است درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنید.

 

نایب‌رییس اتاق لرستان:

لرستان در همه‌ی حوزه‌ها آماده‌ی پذیرش سرمایه‌گذاری است

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه‌های مختلف گفت: از جمله‌ی این ظرفیت‌ها، مواد عظیم معدنی، جنگل‌های انبوه، آب فراوان، زمین حاصلخیز و نیروی کار فراوان است.

 

y22l_mohamad_khaki.jpg

 

محمد خاکی اظهار داشت: همان طور که پایتخت جمهوری چک دارای پل‌های تاریخی است، لرستان هم به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی جهان شناخته می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌ها و پیگیری‌‌های مطلوبی در لرستان صورت گرفته و این استان را در مسیر توسعه قرار داده است.

خاکی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه‌ی برخی تولیدات کشاورزی دارای رتبه‌ی برتر کشوری هستیم.

 

nr1y_img_2501.jpg

 

محمد خاکی با بیان اینکه شرط اول برقراری تعامل، شناخت ظرفیت‌های دو طرف است، خاطرنشان ساخت: لرستان در همه‌ی حوزه‌ها آماده‌ی پذیرش و انجام سرمایه‌گذاری است و ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

‌ نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان افزود: امیدواریم با پیگیری‌ها و دیدارهایی که در آینده تکرار خواهد شد، شاهد توسعه‌ی روابط میان دو طرف باشیم.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

پیشنهاد ما سرمایه‌گذاری در نوسازی معادن و صنایع دارویی استان است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم در این نشست اظهار داشت: مطمئن هستیم زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های دو طرفه وجود دارد.

 

6oxp_mohamadreza_safi_khani.jpg

 

محمدرضا صفی‌خانی با بیان اینکه هر چقدر زمینه‌ی روابط بین صنعتگران و تجار فراهم شود، نتایج بهتری به دست می‌آید، گفت: اگر زمینه‌های مشترک همکاری در دستور کار قرار گیرد، تعاملات دو طرفه با سرعت بیشتری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: پیشنهاد مشخص ما همکاری سرمایه‌گذاران جمهوری چک برای بازسازی و نوسازی معادن استان و همچنین همکاری و سرمایه‌گذاری در خصوص صنایع

دارویی لرستان است که از جمله‌ی بهترین‌های کشور هستند.

 

d2tc_img_2508.jpg

 

صفی‌خانی عنوان داشت: در حال حاضر یک شرکت خودروسازی با کیفیت مناسب در استان داریم که در این حوزه می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

 

csks_img_2529.jpg