در دیدار سفیر اتریش و استاندار لرستان عنوان شد؛

لرستان می‌تواند بازار خوبی برای سرمایه‌گذاران اتریشی باشد

سفیر اتریش که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به این شهر سفر کرده بود در اولین روز از سفر دو روزه‌اش با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد

 

9999999 211.JPG

 

به گزارش “ایلنا” هوشنگ بازوند در دیدار با “فریدریش اشتیفت”، سفیر اتریش در تهران، در استانداری لرستان اظهار داشت: استان لرستان دارای منابع و پتانسیل بالایی است و آمادگی این را دارد، تا در زمینه‌های مختلف با کشور اتریش همکاری داشته باشد.

استاندار لرستان در دیدار با سفیر اتریش گفت: استان لرستان آمادگی لازم برای ارتباط با کشور اتریش در زمینه‌های مختلف را دارد.

وی گفت: دانشگاه لرستان با داشتن ۷۰ رشته در مقاطع بالایی چون دکترا، یک دانشگاه معتبر محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری در زمینه علمی بین ایران و اتریش باشد.

بازوند تصریح کرد: با توجه به حجم مبادلات بین ایران و اتریش، ایران بازار خوبی برای این کشور محسوب می‌شود که بسیاری از اقلام مبادلاتی در استان لرستان وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران اتریشی در بازار ایران و لرستان باشد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی استان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در این بخش به سرمایه‌گذار کمک کند، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه در سطح لرستان وجود دارد که از قدیم وجود این رودخانه‌ها باعث شده که امروز استان لرستان بیشترین پل‌های تاریخی ایران را داشته باشد.

 

bazvand. ostandar lorestan.JPG

 

استاندار لرستان با اشاره وجود ۲۵۰۰ اثر تاریخی در لرستان افزود: استان لرستان جزو سه استان بر‌تر کشور در بحث ژئوتوریسم قرار دارد و با داشتن هنرمندانی ارزشمند قطب هنرمندان ایران محسوب می‌شود و کشور اتریش می‌تواند از این پتانیسل استفاده کند و علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن در این بخش با برگزاری نمایشگاه‌ها و استفاده از هنرمندان در اتریش در انتقال فرهنگ غنی لرستان به مردم خود گام بردارد.

بازوند اظهار کرد: استان لرستان موقعیت ویژه‌ای در بحث سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های مختلف نظیر توریسم، نفت و گاز، کشاورزی، معادن، و… سرمایه‌گذاری کنند.

وی به بحث گردشگری لرستان اشاره کرد و گفت: ‌استان لرستان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شده است و یکی از استان‌هایی است که دارای ژئوسایت‌های علمی است که بزرگ‌ترین لغزش دنیا در این استان رخ داده است.

 

 

سفیر اتریش:

۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش تحصیل می‌کنند

سفیر اتریش در تهران هم در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش مشغول به تحصیل هستند گفت: علاقه داریم این رقم افزایش یابد.

 

feredrish eshtift.JPG

 

به گزارش “مهر”، فریدریش اشتیفت با تقدیر از مهمان‌نوازی مردم و مسئولان لرستان اظهار داشت: خوشحالم که فرصتی فراهم شد تا دیداری از لرستان و خرم‌آباد داشته باشم.

وی با بیان اینکه اولین برداشت از شهر خرم‌آباد که افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیبایی لرستان و خرم‌آباد است افزود: روز گذشته از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک بازدید داشتیم که مانند قلعه‌های کتاب‌های داستانی بود با نورهایی که به سمت این بنای تاریخی نشانه می‌رود و قرار گیری پل صفوی در کنار این بنای تاریخی نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی به لحاظ گردشگری در این محل وجود دارد.

آمادگی در زمینه توسعه روابط گردشگری لرستان و اتریش

سفیر اتریش در تهران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری لرستان بیان داشت: اتریش کشوری است که بخش عمده‌ی اقتصاد آن بر محور گردشگری قرار دارد؛ به طوری‌که با جمیعت هشت میلیون نفری سالانه نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفر توریست دارد.

“اشتیفت” با اشاره به بازدید رییس اتاق خرم‌آباد از یکی از شهرهای اتریش عنوان کرد: اگر زیرساخت‌ها در لرستان فراهم شود آمادگی در زمینه‌ی توسعه‌ی روابط گردشگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌ی کارخانجات داروسازی نیز در لرستان وجود دارد افزود: همچنین در اتریش مدارس عالی زیادی با سطح بالا در زمینه‌ی آموزش گردشگری وجود دارد که ما آمادگی داریم که دانشجوهای ایرانی بتوانند از ظرفیت این مدارس بهره بگیرند.

سفیر اتریش در تهران با اشاره به ملاقات در نظر گرفته شده با رؤسای دانشگاههای لرستان یادآور شد: اتریش علاقه‌ی زیادی برای گسترش همکاری‌های بین دانشگاهی با ایران دارد.

۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش مشغول به تحصیل هستند

وی با بیان اینکه در ماه آوریل سال جاری یک هیأت عالی‌رتبه از دانشگاه‌های اتریش به ایران سفر کردند افزود: در جریان این سفر گفتگوهایی انجام شد و قرار است موافقتنامه‌ی همکاری در این زمینه به منظور تبادل دانشجو و استاد و همچنین انجام پروژه‌های مشترک امضا شود.

اشتیفت با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش مشغول به تحصیل هستند گفت: علاقه داریم این رقم افزایش یابد؛ چرا که حضور دانشجویان ایرانی در اتریش برای ادامه‌تحصیل ریشه در تاریخ داشته و از سال ۱۹۵۰ دانشجویان ایرانی در اتریش حضور دارند.

وی افزود: همچنین ترغیب کرده‌ایم که دانشجوهای اتریشی نیز برای تحصیل به ویژه در رشته‌های فنی که سطح بالایی در ایران دارد به این کشور مراجعه کنند.

دوستی‌های عمیقی بین ایران و اتریش وجود دارد

سفیر اتریش در تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده در زمینه‌ی خواهرخواندگی و برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک را به متولیان امر در کشورش منتقل می‌کند بیان داشت: ایران همواره یکی از مهم‌ترین بازارهای اتریش بوده است که به طور قطع دوباره نیز به همین جایگاه بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه تجاربی که شرکت‌های اتریشی در ۵۰ سال اخیر در ایران داشته‌اند تجارت بسیار خوبی است افزود: در سایه‌ی روابط اقتصادی دوستی‌های عمیقی بین دو کشور ایجاد شده است.

 

9999999 177.JPG

 

اشتیفت با بیان اینکه شرکت‌های اتریشی آماده هستند که دوباره وارد بازار ایران شوند عنوان کرد: ما به عنوان کشور اتریش امیدواریم که جو مثبت حاکم بر وین تأثیر خود را بر روی مذاکرات هسته‌ای بگذارد.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه در زمینه‌ی خواهرخواندگی لرستان و یکی از شهرهای اتریش در جایگاه تصمیم‌گیری قرار ندارد بیان داشت: این موضوع را منتقل خواهم کرد.

انجمن فرهنگی اتریش تنها انجمن فرهنگی کشورهای اروپایی در ایران

وی با بیان اینکه همکاری‌های فرهنگی ایران و اتریش از سال ۱۹۵۸ تاکنون به مدت نزدیک به ۶۰ سال در قالب مرکز فرهنگی اتریش در تهران وجود دارد افزود: انجمن فرهنگی اتریش تنها انجمن فرهنگی کشورهای اروپایی است که همچنان برقرار بوده و همکاری نزدیکی با هنرمندان ایرانی دارد.

اشتیفت با بیان اینکه به طور مرتب هنرمندان اتریشی در تهران حضور دارند گفت: همچنین یک پروژه تحت عنوان “هنرمند ساکن” نیز توسط اتریش در حال اجرا است که هنرمندان اتریشی در تهران ساکن می‌شوند و با هنرمندان ایرانی همکاری می‌کنند.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه بعد از به عهده گرفتن دولت توسط دکتر روحانی همکاری بسیار نزدیکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفارت اتریش به وجود آمده است گفت: پروژه‌های مشترکی نیز بین دو کشور تعریف شده است.

یکی از بزرگ‌ترین ارکسترهای اتریش به ایران سفر می‌کند

وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۶ یکی از بزرگترین ارکسترهای اتریش به ایران سفر می‌کند و آمادگی داریم که هنرمندان ایرانی و لرستانی نیز در مناسبت‌های مختلف در اتریش اجرای برنامه داشته باشند.

اشتیفت با یادآوری اینکه مشترکات زیادی میان لرستان و کشور اتریش وجود دارد عنوان کرد: هر دو کوهستانی بوده و منابع آبی فراوانی در اختیار دارند.

 

9999999 202.JPG

 

وی با اشاره به غنای فرهنگی لرستان و اتریش بیان داشت: البته تاریخ لرستان در مقایسه با اتریش قابل دسترسی نیست؛ به طوری‌که محصولات برنزی لرستان در کشور اتریش بسیار شناخته شده است.

سفیر اتریش در تهران بیان داشت: ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌هایی به منظور نمایش آثار تاریخی و برنزی لرستان در اتریش وجود دارد؛ به طوری‌که پیش از این نیز یک نمایشگاه تاریخی ایران در یکی از موزه‌های اتریش برگزار شد که تجربه‌ی بسیار موفقیت‌آمیزی در سطح بین‌المللی بود.

 

رییس اتاق خرم‌آباد خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اعزام هیأت تجاری بازاریابی لرستان به اتریش

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از برنامه‌ریزی برای اعزام هیأت تجاری بازاریابی لرستان به اتریش خبر داد.

 

salahvarzi va bazvand.JPG

 

به گزارش “مهر”، حسین سلاح‌ورزی هم در دیدار سفیر اتریش با استاندار لرستان با اشاره به حضور سفر اتریش در خرم‌آباد اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این سفر دو روزه تدارک دیده شده که امیدواریم برای هر دو طرف مفید و مثبت باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه علاوه بر بحث گردشگری ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌ی ارتباط در حوزه‌ی معادن با کشور اتریش وجود دارد افزود: با توجه به سفر تجار و بازرگانان اروپایی به ایران خواستیم بخشی از شرکت‌های اتریشی که تمایل به سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری دارند به ایران و لرستان نیز سفر کنند.

سلاح‌ورزی افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده‌ی نزدیک فعالان اقتصادی لرستان نیز که در زمینه‌ی صادرات محصولات کشاورزی و معدنی فعالیت دارند بتوانند در قالب هیأتی تجاری به منظور آشنایی با تکنولوژی و همچنین بازاریابی در اتریش برای بازدید از این کشور سازماندهی شوند.

وی پیشنهاد فراهم آوردن شرایط لازم برای خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای اتریش را ارائه داد و بیان داشت: همچنین علاقمند هستیم که هفته‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور برگزار کنیم.