نایب‌رییس اتاق ایران خبر داد:

سفر هیات تجاری اقتصادی بلغارستان به لرستان

نایب‌رییس اتاق ایران از سفر یک هیات تجاری اقتصادی از کشور بلغارستان به لرستان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر اظهار داشت: هیأت مذکور به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی بلغارستان و همراهی سفیر و همچنین رایزن اقتصادی این کشور در ایران و نیز جمعی تجار و بازرگانان بلغار در اواسط تیرماه سال جاری به لرستان سفر می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط بازرگانی و همکاری‌های اقتصادی میان بخش‌های خصوصی لرستان و بلغارستان، افزود: زمینه‌ی فعالیت تعدادی از اعضای هیأت مذکور، طراحی، ساخت و راه‌اندازی ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و مواد غذایی، میوه و سبزیجات گلخانه‌ای می‌باشد.

سلاح‌ورزی عنوان داشت: همچنین در هیات مذکور افرادی در زمینه‌ی توسعه همکاری‌های اقتصادی با محوریت حمایت از کارآفرینی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اعلام اینکه در حوزه‌ی آموزش نیز مسائل مربوط به کشاورزی، دامپزشکی، علوم پزشکی، مهندسی و تکنولوژی در تخصص برخی دیگر از اعضای این هیات است، تصریح کرد: متالوژی، محصولات آرایشی، تولید سیم و فنر و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر حوزه‌هایی است که زمینه‌ی فعالیت اعضای هیات تجاری اقتصادی بلغارستان می‌باشد.

حسین سلاح‌ورزی بیان داشت: در مدت زمان حضور هیات مذکور در لرستان، علاوه بر اختصاص میزهای مختلف برای گفتگو و رایزنی‌های رو در روی فعالان اقتصادی لرستان و بلغارستان، همایش “توسعه همکاری‌های  استان لرستان و بلغارستان” نیز برگزار می‌گردد.