به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ سید موسی خادمی،استاندار لرستان در جلسه دیدار با هیات همکاری اقتصادی ایران و عمان در استانداری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: دولت این موضوع را تاکنون در صدر سیاست‌های خود قرار داده و به استان‌ها نیز توصیه کرده که به صورت خاص با کشورهای همسایه ارتباط بگیرند.

وی با بیان اینکه شرایط برای همکاری دو جانبه بین کشور عمان و استان لرستان برقرار است، افزود: عمان وارد کننده کالاهایی است که لرستان از نظر تولید در آنها در کشور صاحب رتبه است.

خادمی تصریح کرد: لرستان در تولید محصولاتی چون گوشت، سبزیجات و میوه‌جات رتبه خوبی در کشور دارد به علاوه وضعیت طبیعی، سوابق اقتصادی و طرح‌های توسعه استان نیز بر توسعه تولید این محصولات تأکید دارد که این قضیه می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط اقتصادی بین عمان و لرستان شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی در لرستان تولید می‌شود که بیش از ۹۰۰ هزار تن از آنهامازاد بوده و غالب آنها را می‌توان در گروه محصولات سالم طبقه‌بندی کرد، گفت: امکان صادرات برای این محصولات وجود دارد و این موضوع زمینه مشترک برای ارتباط اقتصادی بین لرستان و عمان را نشان می‌دهد.
خادمی یادآور شد: زمینه مشترکی برای ارتباط بین لرستان و عمان وجود دارد تا بخشی از نیازهای این کشور در حوزه تولید دام زنده از طرف این استان تامین شود، چرا که لرستان در حوزه دامپروری ظرفیت بالایی دارد.

استاندار لرستان گفت: لرستان استانی بکر است که علی‌رغم پتانسیل‌های بالا در سایر زمینه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های کمی در آن انجام شده و نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به عنوان حوزه همکاری بین عمان و لرستان تعریف شود، سرمایه‌گذاری از طرف این کشور در این استان است.

خادمی عنوان کرد: علاوه بر قانون‌های ملی، در لرستان قانون‌های بسیار خوبی از جمله اعطای تسهیلات، واگذاری زمین و انجام برخی زیرساخت‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاران وجود دارد که چ سرمایه‌گذاران عمانی می‌توانند‌ از این فرصت استفاده کنند.

 

#اتاق_بازرگانی_لرستان
????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw