حسین سلاح‌ورزی خبر داد:

“خرم‌آباد” و شهر “افیون” ترکیه خواهرخوانده می‌شوند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: به زودی با فراهم شدن زمینه‌های لازم، “خرم‌آباد” و شهر “افیون” ترکیه خواهرخوانده می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی سفر سفیر کشور ترکیه در اردیبهشت‌ماه گذشته به خرم‌آباد، یکی از توافقات صورت‌گرفته با وی زمینه‌سازی برای عقد قرارداد خواهرخواندگی خرم‌آباد با یکی از شهرهای ترکیه بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طی بررسی‌های به‌عمل آمده توسط اتاق خرم‌ٱباد، شهر “افیون کارا حیصار” مرکز استان افیون ترکیه انتخاب شد که مانند خرم‌آباد شهری کوهستانی و قطب تولید سنگ “ماربل” و تولید محصولات کشاورزی است.

حسین سلاح‌ورزی تصریح کرد: بعد از این‌که موضوع خواهرخواندگی این دو شهر مطرح شد، موضوع از طریق سفارت ترکیه در تهران، سفارت ایران در انکارا و همچنین وزارت خارجه ترکیه پیگیری شد که وزارت امور خارجه ترکیه در آذرماه سال جاری با پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد موافقت نمود و موضوع را به سفارت ایران در آنکارا اعلام نمود.

سلاح‌ورزی بیان داشت: در نهایت موضوع از طریق وزارت امور خارجه ایران به استانداری لرستان و اتاق خرم‌آباد اعلام گردید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان داشت: به همین منظور در نظر است هیأتی تجاری اقتصادی به سرپرستی استاندار لرستان جهت عقد قراداد خواهرخواندگی و سایر مذاکرات رو در رو در اواخر بهمن‌ماه سال‌جاری توسط اتاق خرم‌آباد به ترکیه اعزام گردد.