رییس اتاق خرم‌آباد:

بی‌اعتمادی‌ دولت‌ها به جامعه‌ی پیمانکاران جنبه‌ی تاریخی دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: الزام برای افزایش مشارکت باید به عنوان سرمایه در نظر گرفته شود.

 

IMG_3369.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد به نقل از یافته، حسین سلاح‌ورزی که در شانزدهمین همایش سراسری پیمانکاران عمرانی ایران با محوریت «اعتماد، لازمه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی» سخن می‌گفت، اظهار داشت: الزام برای افزایش مشارکت باید به عنوان سرمایه در نظر گرفته شود.

حسین سلاح‌ورزی، افزایش اعتماد در پروژه‌ها‌ و شرکت‌ها را یک دارایی نامشروط دانست و بیان داشت: بی‌اعتمادی‌ها به صورت تاریخی از طرف دولت‌ها به جامعه‌ی پیمانکاران وجود داشته است.

وی افزود: حس مبهم و بدبینی به جامعه‌ی پیمانکاران از طرف دولت‌ها به جامعه القا شده است و آن‌ها هیچ گاه سعی نکرده‌اند از ظرفیت بالای پیمانکاران استفاده کنند.

سلاح‌ورزی با انتقاد از اینکه دولت‌ها به دنبال توانمندسازی پیمانکاران نبوده‌اند، تصریح کرد: پیمانکاران، بزرگترین طلبکاران دولت هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به وضعیت اقتصادی جامعه در پسا تحریم اشاره و اضافه کرد: این موضوع باید در دستور کار دولت و بخش خصوصی قرار گیرد و بر دولت واجب است با مشارکت پیمانکاران موجبات توسعه و آبادانی کشور را فراهم سازند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته با «در حال توسعه» متفاوت است، ادامه داد: متأسفانه در ایران بانک‌ها به عنوان تأمین‌کننده‌ی پول، منابع مالی در اختیار پیمانکاران قرار نمی‌دهند.

 

IMG_3367.JPG

 

سلاح‌ورزی گفت: در تحریم‌های بین‌المللی امکان استفاده از خطوط اعتباری خارجی در کشور وجود نداشته که باید بعد از لغو تحریم‌ها از این خطوط بهره گرفت.

وی راه برون‌رفت از مشکلات را الگوسازی و مدل‌سازی برای شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: در آینده‌ی نزدیک هم دولت هیچ چاره‌ای جز تغییر رویه در برنامه‌ی ششم توسعه و نظام اجرایی پروژه‌ها نخواهد داشت.