به ابتکار اتاق خرم‌آباد صورت گرفت؛

پیگیری مشکلات عمومی شهرک‌های صنعتی لرستان

کمیته‌ی پیگیری مشکلات شهرک‌های صنعتی کمیسیون صنعت، معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد این‌بار با حضور دستگاه‌های مرتبط در استانداری لرستان تشکیل جلسه داد.

 

jalase 888.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه با اشاره به ضرورت احیاء زیرساخت‌های لازم برای رونق اقتصادی استان گفت: امروز جایگاه بخش خصوصی در توسعه‌ی استان بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه همه به این مسأله واقف هستند که شرایط برای ورود جدی‌تر بخش خصوصی به عرصه‌ی توسعه‌ باید فراهم شود.

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: در این میان نقش شهرک‌های صنعتی نقش مهمی است، اما متأسفانه شهرک‌های صنعتی لرستان هنوز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

hadi chegeni va salahvarzi.jpg

 

وی افزود: در همین رابطه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای پیگیری مشکلات این شهرک‌ها و واحدهای مستقر در آن اقدام به تشکیل کمیته‌ی پیگیری مشکلات شهرک‌های صنعتی نمود و جلسات و پیگیری‌های خوبی را هم تا امروز انجام داده است.

سلاح‌ورزی بیان داشت: در گام نخست این کمیته مشکلات شهرک‌های صنعتی را در دو بخش عمومی و خاص طبقه‌بندی نمود تا در ابتدای امر دسته‌ی اول که مشکلات مشترک همه‌ی واحدها محسوب می‌شوند، در اولویت ترتیب اثر قرار گیرند.

 

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان:

دستگاه‌های مرتبط با نگاه فرا قانونی کمک نمایند

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که قرار است به دنبال حل واقعی این مشکلات باشیم، گفت: از دستگاه‌های دولتی انتظار می‌رود با نگاه تعامل، مساعدت و فرا قانونی به مسأله نگاه کنند تا با کمک هم بتوانیم باری را از روی دوش بخش خصوصی برداریم.

علی هادی‌چگنی اظهار داشت: هدف ما علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری جدید برای استان، حفظ سرمایه‌گذاری موجود و کمک به بقای واحدهای فعال کنونی و جلوگیری از بیشتر شدن مشکلات است.

 

radif 784.jpg

 

وی افزود: خوشبختانه استاندار لرستان حساسیت خاصی نسبت به موضوع دارند و از زمانی در استان مشغول به کار شده‌اند، بسیاری از مسائل را شخصاً پیگیری می‌نمایند.

هادی‌چگنی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد مشکلات شهرک‌های صنعتی استان را دسته‌بندی نموده که دلیل تشکیل این جلسه بررسی مشکلات عمومی همه‌ی شهرک‌هاست.

 معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان بیان داشت: این مشکلات در حوزه‌های: نبود درمانگاه، روشنایی معابر، کیوسک‌های نیروی انتظامی برای تأمین امنیت، اینترنت و مخابرات، مبادی ورودی شهرک‌ها و همچنین سیستم دفع فاضلاب می‌باشد که انتظار می‌رود مدیران و مسئولان مرتبط با این حوزه‌ها شرایط برطرف شدن این مشکلات را فراهم نمایند.

 

jalase 999.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ پس از بررسی موردی هر کدام از مشکلات، توافقاتی در زمینه‌ی چگونگی برطرف شدن آن حاصل شد که به نتیجه رسیدن آن‌ها می‌تواند در زمینه‌ی فراهم شدن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی جهت فعالیت راحت‌تر تولیدی گام مهمی ارزیابی شود.

گفتنی است در این جلسه مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی از جمله نیروی انتظامی، شرکت توزیع برق، علوم پزشکی، تأمین اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت مخابرات، محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و… حضور داشتند.