رییس اتاق لرستان خبر داد:

پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقاء بهره‌وری برگزار می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقاء بهره‌وری برگزار می‌شود.

 

mphp_salahvarzi_221.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و تاکید مقام معظم رهبری بر مسأله‌ی تولید و اشتغال اظهار داشت: بر همین اساس و برای تحقق این امر هم مسأله‌ی تعامل صنعت و دانشگاه مهم است و هم مسأله‌ی بهره‌وری؛ با توجه به این ضرورت و اهمیت بر آن شدیم تا با همکاری دانشگاه‌های لرستان، پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقاء بهره‌وری را برگزار نماییم.

وی همچنین با بیان اینکه امروزه نقش علم و دانش و نوآوری در خلق اقتصادهای قدرتمند بسیار پررنگتر از سایر عوامل تولید است، افزود: از همین رو اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه جوامع پیشرفته قرار گرفته است؛ به طوری که کارشناسان اقتصاد بر اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان نسخه حیاتی رشد اقتصادی کشورها تأکید می‌کنند.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه شکوفایی و رشد اقتصاد دانش‌بنیان در گروه تعاملات مؤثر و مستمر مراکز علمی و دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی است، تصریح کرد: هر چه این تعاملات گستره‌تر و اثربخش‌تر باشد، خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری بیشتر و به تبع آن رشد و پویایی اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان با بیان اینکه نگاهی به اقتصادهای نوظهور دنیا اهمیت این ارتباط را بیش از پیش نمایان می‌سازد، خاطرنشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر فاصله قابل توجهی بین پتانسیل‌های علمی کشور با نیازهای بخش خصوصی وجود دارد که بایستی شکاف موجود با تعامل بیشتر بنگاه‌های اقتصادی و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

حسین سلاح‌ورزی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و با هدف هم‌اندیشی در خصوص راهکارهای ایجاد و استحکام ارتباط صنعت و دانشگاه؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هر ساله در راستای وظایف خود همایشی با عنوان همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با همکاری اتاق های استانها در یکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌نماید که این بار همایش مذکور در مرکز استان لرستان برگزار می‌شود.

نایب‌رییس اتاق ایران افزود: تا کنون چهار دوره همایش به ترتیب توسط اتاق‌های بازرگانی یزد، کرمان، البرز و خراسان رضوی برگزار شده و همایش خرم‌آباد پنجمین همایش از این سلسله‌ همایش‌هاست.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان افتخار میزبانی پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه را در روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه 96 دارد، گفت: همایش مذکور در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و با هدف یافتن مدلی کارآمد جهت اتصال صنعت و دانشگاه به منظور افزایش بهره‌وری در صنعت، خارج از روش‌های مرسوم گذشته، به صورت کاملاً کاربردی و اجرایی برگزار می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان، در مورد محورهای این همایش بیان داشت: تعامل صنعت و دانشگاه، لازمه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین بیان تجربیات صاحبان صنایع و دانشگاهیان از تعاملات مؤثر منجر به افزایش بهره‌وری از جمله محورهای پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه می‌باشد.

حسین سلاح‌ورزی؛ تبیین مدل تعامل صنعت و دانشگاه با توجه به صنایع بومی و دانشگاه‌های استان، تجربیات کشورهای موفق و دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در زمینه‌ی ارتقاء بهره‌وری را هم از جمله محورهای این همایش عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین شیوه‌های ارتقاء فرهنگ تعامل بین صنعت و دانشگاه با توجه به ویژگی‌های استان و با هدف افزایش بهره‌وری از دیگر محورهای همایش است.

وی در مورد پذیرش مقاله در این همایش عنوان داشت: به منظور یکسان‌سازی مجموعه مقالات این کنفرانس و نیز برای آنکه امکان ترکیب و انتقال فایل کامپیوتری آنها فراهم شود، لازم است که مقالات با طرحی یکسان و کاملاً هماهنگ تهیه و تایپ شوند؛ از این رو فایل مفصل و کاملی برای راهنمایی در این زمینه تدارک دیده شده که علاقمندان می‌توانند آن را از سایت همایش به آدرس: http://khdconf.ir مطالعه و دریافت نمایند.