با هماهنگی اتاق مشترک ایران و عمان جمعی از فعالین اقتصادی استان های لرستان و قم به عمان سفر نموده و امروز از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان؛  در این بازدید مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد صحار زیرساخت های فراهم شده در این بندر و منطقه آزاد و تسهیلات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و همچنین فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کردند .
در این جلسه مطرح شد صحار از نظر زیرساختی بندری کامل است و منطقه آزاد آن نیز یک قطب صنعتی و تجاری مهم است که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند ، براساس پیگیریهای اتاق مشترک در دو سال اخیر و توافقات انجام شده با منطقه آزاد صحار ، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ۱۰۰ درصد سهام ایرانی و معاف از مالیات شرکت تجاری خود را در منطقه آزاد صحار ثبت نموده و از طریق سیستم بانکی و با گشایش اعتبار اسنادی واردات و صادرات خود را بدون‌ ریسک و با هزینه بسیار کم انجام دهند .
در این سفر که دکتر سلاح ورزی نائب رییس اتاق ایران و رییس اتاق لرستان و نمایندگان استان لرستان در مجلس و دبیرکل اتاق مشترک ایران وعمان نیز حضور دارند که قرار است در ادامه این سفر ضمن دیدارهای رودر رو فعالین اقتصادی دو کشور،این هیات با مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد صلاله و دقوم و مسولین بانکی واتاق بازرگانی عمان و همچنین سفیر کشورمان دیدار و گفتگو کنند.

لازم به توضیح است که هیات ۴۰ نفره تجاری اقتصادی استان های لرستان و قم به سرپرستی دکتر حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق لرستان به کشور عمان اعزام گردیده است.