«همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان» در خرم‌آباد برگزار شد

با هدف معرفی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری و مزیت‌های صادراتی لرستان و با حضور تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران کشورهای اسلامی، صبح امروز شنبه بیستم دی‌ماه «همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان»  در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان سرپرستی بانک صادرات استان برگزار شد.

 

IMG_2368.JPG

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

فضای سرمایه‌گذاری در لرستان مهیاست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این همایش که مدیران دولتی و بخش خصوصی استان نیز در آن حضور داشتند، با تأکید بر اینکه فضای مناسب سرمایه‌گذاری در استان مهیاست، اضافه کرد: با تلاش جمعی مسئولان بستر مطلوبی  برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در لرستان فراهم آمده است.

 

IMG_2381.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در «همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان» به توانمندی‌های استان اشاره کرد و گفت: این استان جزو استان‌های امن کشور به شمار می‌آید که این امر شرایط حضور سرمایه‌گذران مختلف را مهیا کرده است.

وی همچنین از ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و نیروی انسانی متخصص به عنوان دیگر توانمندی‌های لرستان نام برد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود از احسان کردن به عنوان فلسفه‌ی برپایی همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان یاد کرد و خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در این همایش گفت: ثروتتان را در خدمت مردم و تولید قرار بدهید، احسان کنید؛ چرا که پروردگار نیز به شما احسان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی بر لزوم داشتن انگیزه‌ی الهی در استفاده از سرمایه‌های خدادادی تأکید کرد و بیان داشت: برای استفاده از سرمایه‌ها تنها انگیزه مادی نباید ملاک باشد بلکه باید با انگیزه معنوی در این مسیر گام برداشت.

وی؛ فضای امروز لرستان را فضای وحدت، یکپارچگی و انسجام برشمرد و افزود: مردم و مسئولان این استان به دنبال خدمت هستند.

 

استاندار لرستان:

لرستان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور

استاندار لرستان نیز در این همایش گفت: لرستان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور است و به همین علت بهشت گمشده‌ی سرمایه‌گذاران نیز محسوب می‌شود.

هوشنگ بازوند با اشاره به جمعیت 8/1 میلیون نفری لرستان اظهار داشت: این استان از موقعیت راهبردی مناسب برخوردار است و فاصله‌ی چندانی با پایتخت ندارد.

 

IMG_2370.JPG

 

وی ادامه داد: وجود آب و هوای چهار فصل یکی از ویژگی‌های لرستان است که همین امر برای گردشگری و کشاورزی ظرفیت مناسبی ایجاد کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه این استان از شرایط مساعد کشت گلخانه‌ای نیز برخوردار است، یادآور شد: لرستان رتبه‌ی اول حبوبات، رتبه‌ی اول معادن سنگ و رتبه‌ی سوم انجیر سیاه در کشور را داراست.

بازوند اضافه کرد: همچنین لرستان با دارا بودن 6 میلیون رأس دام سبک و سنگین ظرفیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی فراهم کرده است.

وی تولید سالیانه عسل در لرستان را 2 هزار تن اعلام کرد و گفت: مقام اول تولید ماهی‌های سردابی بعد از استان‌های ساحلی به لرستان اختصاص دارد.

استاندار لرستان این استان را سرزمین مفرغ‌ دانست و اذعان کرد: لرستان با دارا بودن 2500 جاذبه گردشگری، تاریخی و طبیعی به پایتخت پُل‌های تاریخی ایران شناخته می‌شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لرستان رتبه اول معادن سنگ کشور را داراست و با ظرفیت بالای خود توانسته است 22 درصد بازار سنگ‌های تزئینی و 3 درصد بازار جهانی این محصول را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: لرستان با تولید سالانه ۱۲ میلیون مترمربع سنگ ساختمانی رتبه دوم را داراست.

استاندار لرستان به برخی پیشنهادات برای قرارگیری در دستورکار کمیته اقتصادی تجار و بازرگانان جهان اسلام برای سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: برگزاری تورهای بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله این پیشنهادات و مطالبات است.

بازوند همچنین از برگزاری هفته فرهنگی لرستان در دیگر کشورها و استفاده از ظرفیت سفارت‌خانه‌ها برای معرفی لرستان و جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد.

 

مدیرکل اکتشاف وزارت نفت:  

استقبال شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری در لرستان

مدیرکل اکتشاف وزارت نفت نیز گفت: ما پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی‌یی هستیم که لرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

قلاوند ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی مطلوب لرستان، ما آمادگی داریم همه سرمایه‌گذارانی که از سرمایه‌ی خوبی برخوردارند را به معاون وزیر در امور سرمایه‌گذاری وزارت نفت معرفی کنیم.

 

IMG_2375.JPG

 

وی از وجود 34 طاقدیس در لرستان خبرداد و گفت: همه‌ی این طاقدیس‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرند که تا به حال توانسته‌ایم 8 مورد آن‌ها را حفاری کنیم.

مدیرکل اکتشاف وزارت نفت افزود: همچنین از این تعداد طاقدیس حفاری‌شده، دو طاقدیس نفتی و مابقی گازی بوده‌اند.

قلاوند به انجام مطالعات پایه زمین‌شناسی در لرستان اشاره و اعلام کرد: ۸۵ درصد مطالعات زمین‌شناسی لرستان توسط مدیریت اکتشاف به اتمام رسیده و نقشه‌های زمین‌شناسی این استان نیز تهیه شده است.

وی از مذاکره با ۱۸ شرکت نفتی دنیا در رابطه با بلوک‌های اکتشاف و توسعه نفتی خبر داد و گفت: از این تعداد، دو شرکت آسیایی و ۱۶ شرکت نیز اروپایی هستند.

 

سرمایه‌گذار عربستانی مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد:

امکانات موجود لرستان چشمگیر است

سرمایه‌گذار خارجی کشت و صنعت لرستان نیز در این همایش گفت: امکانات موجود لرستان چشمگیر است.

عبدالله الحی از همبستگی و همدلی مردم و مسئولان لرستان به منظور توسعه‌ی همه‌جانبه استان یاد کرد و افزود:‌ اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده‌ی دلسوزی فراوان استاندار در خصوص بالا بردن سطح رفاه و پیشبرد روند سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در استان است و در کمتر کشوری من شاهد آن بوده‌ام.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

زمین و معافیت عوارض شهرداری به سرمایه‌گذاران ساخت هتل در لرستان اختصاص می‌دهیم

معاون رییس‌جمهور نیز در این همایش گفت: به سرمایه‌گذارانی که به ساخت هتل در لرستان تمایل دارند، زمین و عوارض شهرداری رایگان تعلق می‌گیرد.

سلطانی اعلام کرد: هم‌اکنون در کشور 1100 هتل و مرکز اقامتی وجود دارد که از این تعداد تنها 130 هتل، چهار و پنج ستاره هستند.

 

IMG_2381.JPG

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا 11 سال آینده، چهارصد هتل چهار و پنج ستاره در کشور ساخته شود و تعداد گردشگران نیز به 20 میلیون نفر برسد.

سلطانی با ابراز امیدواری از اینکه لرستان در احداث هتل سریع‌تر از سایر استان‌ها عمل کند، ادامه داد: به منظور احداث هتل و پروژه‌های گردشگری، لرستان را در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی در اولویت قرار می‌دهیم.