در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد؛

همایش انقلاب اسلامی، زنان کارآفرین و توسعه اقتصادی

همایش انقلاب اسلامی، زنان کارآفرین و توسعه اقتصادی توسط کانون زنان بازرگان لرستان و با همکاری استانداری لرستان، سازمان صنعت، معدن تجارت استان و اداره ارشاد خرم‌آباد در محل سالن همایش‌های اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان برگزار شد.

 

zana_img_0390.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ رییس کانون زنان بازرگان لرستان در این همایش اظهار داشت: زنان ایران در جریان انقلاب به خوبی از عهده‌ی نقش خود در حیطه‌های سیاسی، اجتماعی برآمدند و در برهه‌های پس از انقلاب نیز در حیطه‌های مختلف فرهنگی نقش‌آفرین و تاثیرگذار بوده‌اند.

 

xzw0_somayeh_mehrab_nia.jpg

 

سمیه مهراب‌نیا افزود: زنان امروز ایران باید به دنبال ایفای نقش خود در حیطه‌ی اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است، گفت: با کارآفرینی می‌توان در راستای ایجاد اشتغال گام برداشت که این مهم، از جمله اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

 

u40v_somayeh_mehrab_nia_(1).jpg

 

مهراب‌نیا با تاکید بر نرخ بالای بیکاری زنان تحصیل‌کرده‌ی لرستانی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی ارائه‌شده، نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده لرستان 23 درصد است که رقم بالایی است.

 

jscg_img_0331.jpg

 

رییس کانون زنان بازرگان لرستان بیان داشت: در راستای بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالیت‌های اقتصادی زنان، مهرماه سال گذشته کانون زنان بازرگان

لرستان تشکیل شد.

 

bhx_img_0350.jpg

 

سمیه مهراب‌نیا با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات این کانون، تعامل با بخش دولتی بوده است، عنوان داشت: در همین راستا همایش انقلاب اسلامی، زنان کارآفرین و توسعه اقتصادی دومین همایشی است که توسط کانون زنان بازرگان لرستان و با همکاری دستگاه‌های دولتی استان برگزار می‌گردد.

مهراب‌نیا افزود: امیدوارم بتوانیم با ترویج فرهنگ کارآفرینی از طریق شناساندن بازارهای محلی و برون‌استانی انگیزه‌ی ورود بانوان لرستانی به عرصه‌ی کارآفرینی را فراهم آوریم. 

 

رییس کانون زنان بازرگان ایران:

هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رشد انسان‌ها شود

رییس کانون زنان بازرگان ایران نیز که میهمان و سخنران ویژه‌ی این همایش بود هم با اشاره به اینکه نگاهی که در داخل کشور به کارآفرینی می‌شود، متفاوت با نگاهی است که در بیرون از مرزها وجود دارد، اظهار داشت: کارآفرینی ساختن چیزی از هیچ است، یک تغییر است، ایده و خلق موضوعی است که شاید در مرحله‌ی اول به ذهن کسی خطور نکند.

 

m0ph_fatemeh_moghimi_(1).jpg

 

سیده فاطمه مقیمی گفت: در دنیای امروز برای ایده‌های نو و خلاقه ارزش زیادی قائل هستند، چون می‌دانند ممکن است باعث ایجاد تحول شوند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: ای کاش نفت نداشتیم تا به اقتصاد متکی به نفت وابسته نمی‌شدیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه تکیه بر رشد یک کشور را می‌توان بر بزرگ‌ترین سرمایه‌ی آن یعنی نیروی انسانی گذاشت، عنوان داشت: تفکیک جنسیت در سرمایه‌ی انسانی راهی ندارد.

 

2hsn_img_0389.jpg

 

کارآفرین برتر جهان اسلام با تاکید بر اینکه 60 درصد ورودی‌های دانشگاه بانوان هستند، بیان داشت: زنان همواره در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور پیشتاز بوده‌اند.

 

hil_img_0356.jpg

 

سیده فاطمه مقیمی گفت: اگر نگاه اقتصادی زن در خانواده وجود نداشت، خانواده نمی‌توانست در شرایط مختلف نقش خودش را به خوبی ایفا نماید.

رییس کانون زنان بازرگان ایران با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رشد انسان‌ها شود، تصریح کرد: تا جایی که به اخلاقیات، باورهای دینی و مذهبی‌مان خدشه‌ای وارد نشود، تفکیکی میان زن و مرد قائل نیستیم.

 

8dhr_fatemeh_moghimi_(3).jpg

 

وی با تاکید بر اینکه هرگز حجاب مانع فعالیت و حضورش در مشاغل مختلف و تحصیلات نشده است، اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما از نظر قوانین، هیچ محدودیتی برای حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی وجود ندارد.

 

opga_img_0392.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان، در پایان این مراسم از زنان کارآفرین لرستان تجلیل شد.

 

ndpw_img_0401.jpg

 

7d7p_img_0353.jpg

 

318x_img_0446.jpg