آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی ازنا هستیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در دیدار با دست‌اندرکاران فصلنامه “تجارت با ایران” گفت: استان لرستان با هفت استان دیگر کشور همجوار است که از این نظر موقعیت مناسبی را داراست.

 

IMG_1497.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ فرزاد محمدی در این دیدار که در محل دفتر شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شد، با اشاره به اینکه در استان لرستان 20 عرصه و شهرک صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: کل مساحت این شهرک‌ها 1216 هکتار است که 457 واحد صنعتی در آن مستقر است.

 

farzad mohamadi.JPG

 

وی با بیان اینکه از این تعداد، 321 واحد صنعتی به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از 20 شهرکی که در استان لرستان وجود دارد، یکی از آن‌ها منطقه‌ی ویژه اقتصادی ازنا است که اخیراً احداث منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد هم در دولت مصوب شده است.

محمدی به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: علاوه بر زیرساخت‌هایی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده می‌شود، معافیت‌های مالیاتی و ارزش افزوده هم در نظر گرفته شده که قابل توجه هستند.

 

IMG_1509.JPG

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی انتقال فن‌آوری و تکنولوژی‌های جدید، زمینه خوبی در مناطق اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه‌ی ساخت تصفیه‌خانه‌های صنعتی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری داریم.   

 

 

 

 

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه:

ایران و روسیه فرصت‌های مناسبی را در گذشته از دست داده‌اند

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه و ناشر نشریه “تجارت با ایران” هم در این دیدار با اشاره به ضرورت آشنایی با پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق مختلف ایران، اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف کالاهایی از کانادا و کشورهای دوردست وارد روسیه می‌شود که یقین داریم کشور شما و استان لرستان به راحتی می‌توانید آن‌ها را تامین نماید.

 

rajab safar,of.JPG

 

“رجب صفراُف” با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل عدم آشنایی دو کشور ایران و روسیه از توانمندی‌های همدیگر فرصت‌های مناسبی از دست رفته است، گفت: وقت آن رسیده که این عدم آگاهی به پایان برسد و تحرکات تازه‌ای در زمینه‌ی تعاملات دو جانبه شکل بگیرد.

صفراُف افزود: سفر ما در راستای تحقق این مسأله صورت گرفته و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک هیات‌های اقتصادی تجاری لرستان هم به روسیه بیایند و روابط دوجانبه‌ای برقرار شد.

 

IMG_1516.JPG

 

ناشر نشریه “تجارت با ایران” عنوان داشت: آنچه ضرورت شکل‌گیری این ارتباط را بیشتر می‌کند این مساله‌ی ساده است که در هر دو کشور، نیازها و توانمندی‌هایی وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده‌ی هر دو طرف قرار بگیرد.

 

IMG_1496.JPG