حبیب الله دهمرده ، استاندار لرستان  شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضاء هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و خرم آباد گفت: استفاده و شکوفایی ظرفیتهای منحصر به فرد لرستان نیازمند جذب سرمایه گذاران است.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن خرم آباد، استاندار لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون در لرستان زیرساختهای مناسب و امکانات لازم برای جذب سرمایه گذار مهیا شده است، ادامه داد: اجرای خطوط راه آهن در لرستان، ساخت آزاد راه، سدهای مختلف و همچنین پروژه های مربوط به حوزه انرژی و عمران شهری در لرستان موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی در استان می شود.

دهمرده با بیان اینکه در سفر سوم هیئت دولت 228 پروژه مصوب شده است، اظهار داشت: تنها چهار مورد از این پروژه ها که توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است اعتباری معادل اعتبارات عمرانی 25 سال گذشته لرستان دارد.

دهمرده با اشاره به اینکه در صورت اجرای کامل پروژه های زیرساختی شاهد توسعه چشمگیری در استان خواهیم بود، یادآور شد: همه این فعالیتها و پروژه ها موجب عزت ایران می شود و بی تاثیر بودن تحریم ها و ترورها را روند پیشرفت کشورمان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون از ظرفیتهای استان خوب استفاده نشده است، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیتهای منحصر به فرد لرستان در حوزه سنگ، شیلات، کشاورزی، گردشگری و … استفاده شود و سرمایه گذاران برای کار در این حوزه ها به استان بیایند.

پس از بیانات استاندار لرستان دکتر محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران با راهبردی دانستن نگاه استاندار لزستان به مسائل اظهار داشت: اگر راههای مواصلاتی هموار گردد ، ‌لرستان با توجه به آنکه در قلب ایران قرار گرفته به راحتی خواهد توانست خودش را در زمینه اقتصاد به جایگاهی شایسته برساند.

 نهاوندیان در عین حال تاکید کرد جدا از امکانات زیر بنایی فیزیکی،در امر توسعه به زیر ساخت های فرهنگی و انسانی نیز نیاز فراوان داریم .

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به اینکه سالهای زیادی به اشتباه تصور می کردیم توسعه تنها باید از طریق دولت و بوسیله دولت صورت پذیردو با همین استدلال  بدبینانه ترین نگاه ممکن را نسبت به بخش خصوصی داشته ایم ،تاکید کرد سیاست اصل 44 تنها یک قانون و سخنرانی نیست بلکه یک ریل برای گذر مناسب است و این کارراهم باید اتاق بازرگانی به انجام برساند.

وی افزود:در جامعه ما برای ورزشکاری که مدال طلا می گیردارزش خاصی قائل هستند اما نسبت به کسی که کار سازنده می کند توجه نمی شود.

وی تاکید کرد : توقع من از استاندار لرستان ساخت راه آهن و چهار بانده کردن جاده نیست بلکه تغییر زیر ساخت اندیشگی است

بنا بر این گزارش در این جلسه همچنین دکتر حسین سلاح ورزی  رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد نیز امکانات بالقوه لرستان وکارهای موثری که درامر توجه و اجرای زیرساخت ها طی مدت مسئولیت دکتردهمرده استاندار لرستان در استان صورت گرفته است را مورد اشاره قرار دادند و اظهار داشتند : آغاز عملیات اجرائی راه آهن در شهرهای لرستان  و ادامه ساخت آزاد راه جنوب به تهران از خرم آباد به سمت اراک ، آینده بهتر لرستان را نوید می دهند .

 سلاح ورزی با اشاره به پروژه خرم بام ( پارک چهارده معصوم )‌ حمایت های استاندارلرستان از پروژه شرکت نمایشگاه بین المللی خرم آباد را مورد تقدیر قرار داد.