رییس اتاق خرم‌آباد در جلسه شورای گفتگو:

بهبود فضای کسب و کار در لرستان حیاتی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: بهبود فضای مستمر کسب و کار در لرستان حیاتی است.

 

jalase (3).JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: بنا به گزارش سالانه‌ای که موسسۀ دوئینگ بیزینس(Doing Buisiness) وابسته به بانک جهانی اعلام می‌دارد، در سال‌های اخیر وضعیت کسب و کار ایران وضعیت مناسبی نداشته؛ به طوری که در سال گذشته نتوانست رتبه‌ای بهتر از 152 نصیب خود کند.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس همین گزارش رتبه‌ی ایران در سال جاری با 20 پله صعود به 132 رسیده است که البته هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

سلاح‌ورزی با تأکید بر اینکه اگر مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 به نتیجه برسد، باید جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با سهولت فضای کسب و کار در استان می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: خوشبختانه استاندار لرستان از ابتدای حضورش در استان همواره پیگیر مرتفع نمودن موانع جذب سرمایه‌گذار بوده است که جای قدردانی دارد.

 

salahvarzi. hoseyn.JPG

 

وی؛ در ادامه از ضرورت بازنگری فرایند صدور مجوز در لرستان سخن گفت و بیان داشت: با همفکری دستگاه‌های اجرایی لرستان باید این موضوع پیگیر و در دستور کار قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در قانون پنجم توسعه و همچنین قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، بر تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تأکید شده که نشان‌دهنده‌ی اهمیت شورا در امر توسعه‌ است.

 

jalase (1).JPG

 

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: باید از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم تا لرستان توسعه یابد.

وی با اظهار تأسف از اینکه لرستان از نظر سهولت کسب و کار رتبه‌ی 29 کشور را داراست بیان داشت: وضعیت لرستان از این حیث وضعیت خوبی نیست و حتماً باید شاخص‌های کسب و کار را در استان بهبود ببخشیم و این امری حیاتی به شمار می‌آید.

 

آموزش و پرورش امسال از پگاه لرستان شیر می‌خرد

رییس اتاق خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اجرایی نمودن مصوبات جلسات گذشته‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: در راستای ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی استان به استفاده از تولیدات و خدمات درون‌استانی، چهار کمیته‌ی مصالح ساختمانی، مواد بهداشتی آرایشی، خدماتی، مواد غذایی و آشامیدنی در اتاق تشکیل شد که این کمیته‌ها فهرست تولیدات و خدمات دارای نشان استاندارد را تهیه نمود.

 

IMG_1901.JPG

 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان افزود: در همین زمینه، اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان سالانه حجم قابل‌توجهی شیر برای مدارس از استان‌های همجوار خریداری می‌کند؛ این در حالی است که استان ما بیش از 11 واحد تولیدی لبنیات دارد و متأسفانه به دلیل کمبود تقاضا 5 واحد از آن‌ها تعطیل شده‌اند.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه در همین رابطه از مدیرکل آموزش و پرورش استان هم برای ارائه‌ی توضیح دعوت کرده بودیم که به هر دلیل حضور پیدا نکرد، ادامه داد: البته گودرز کریمی‌فر در تماس تلفنی‌یی که استاندار لرستان در ضمن همین جلسه با او برقرار نمود، قول مساعد داد که امسال شیر مورد نیاز دانش‌آموزان لرستانی را از شرکت شیر پگاه استان تأمین نماید. 

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها اراده کنند می‌توانند ذائقه‌ی خود را در تهیه‌ی محصولات مورد نیاز تغییر دهند، افزود: از سایر دستگاه‌های اجرایی لرستان هم می‌خواهیم با در نظر گرفتن کیفیت مصالح و مناسب بودن، محصولات استانی را در اولویت خود قرار دهند.

 

استاندار لرستان:

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قوی‌ترین شورای استان است

در ادامه‌ی این جلسه استاندار لرستان گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قوی‌ترین و مهم‌ترین شورای استان است.

 

bazvand. houshang (1).JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ هوشنگ بازوند با بیان اینکه تشکیل جلسات این شورا برای ما مهم‌تر از سایر جلسات است، افزود: با کمک بخش خصوصی است که توسعه به وجود می‌آید و بر این اساس همواره بر حضور سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در استان تأکید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات دولتی، لرستان توسعه نمی‌یابد، اظهار داشت: باید اجازه دهیم بخش خصوصی حرف بزند و البته بادقت به حرف‌هایشان گوش دهیم؛ چراکه معتقدیم مشکل اصلی همین است که نمی‌خواهیم به حرف سرمایه‌گذار و بخش خصوصی گوش دهیم.

وی با بیان اینکه از پیشنهاداتی که در جهت سهولت کسب و کار ارائه شوند، استقبال می‌کند، افزود: اگر شرایط فراهم و موانع مرتفع گردد قطعاً فضای مناسب سرمایه‌گذاری در لرستان به وجود خواهد آمد.

 

jalase (2).JPG

 

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، از این استان به عنوان یکی از استان‌های امن‌ کشور یاد کرد و اظهار داشت: لرستان سرزمین مناسب و امنی برای سرمایه‌گذاری است و با ارائه‌ی برخی تسهیلات می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاران باشد.

استاندار لرستان همچنین از صدور موافقت اصولی یک روزه به عنوان گامی مهم به منظور جذب سرمایه‌گذار در استان نام برد و افزود: معادن استان وضعیت مناسبی دارند و تعیین‌تکلیف برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره هم در دستور کار مدیریت استان است.

مرتفع شدن مشکل نیروگاه هزار مگاواتی خرم‌آباد هم خبر دیگری بود که استاندار لرستان به آن اشاره کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت قرارگاه خاتم و بنیاد مستضعفان شاهد بهبود شرایط این نیروگاه باشیم.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

در کمتر از هشت ساعت مجوز صادر می‌کنیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم در این جلسه از صدور مجوزها در یک روز کاری خبر داد و گفت: پیش از این متقاضیان به منظور دریافت مجوز، هفته‌ها و ماه‌ها دوندگی می‌کردند که در مجموعه‌ی ما هم‌اکنون این زمان به هشت ساعت رسیده است.

 

valadi. ghodratollah.JPG

 

قدرت‌اله ولدی از تشکیل جلسات متعدد و بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی لرستان به عنوان اولویت‌های کاری خود و معاونانش نام برد و افزود: این جلسات و بازدیدها موجب شناسایی موانع و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

وی ادامه داد: مرتفع شدن مشکلات و اطلاع از پیشرفت کاری واحدهای در حال ساختِ دارای مجوز موجب می‌شود این واحدها زودتر به چرخه‌ی تولید برسند.

ولدی؛ در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد شش‌ماهه دستگاه مطبوع خود اشاره و تصریح کرد: طی این مدت وصول مطالبات دولتی 20 درصد و تجارت خارجی از لحاظ وزنی 29 درصد رشد داشته است.

 

رییس جهاد کشاورزی لرستان:

باید ریشه‌ی واگذاری کارها به نااهلان را خشکاند

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان نیز در این جلسه با بیان این که تسهیل امر سرمایه‌گذاری وظیفه‌ی مسئولان است، گفت: باید ریشه‌ی واگذاری کارها به نااهلان را خشکاند؛ چرا که با فرصت‌سوزی مانع تحقق توسعه‌ی استان می‌شوند.

 

ghazanfari.mehrdad.JPG

 

مهرداد غضنفری؛ تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران را تنها راه نجات توسعه‌ی لرستان عنوان کرد و افزود: باید گره‌ها را شناسایی کرد تا مشکل برای همیشه برطرف شود.