رییس اتاق لرستان:

شرکت مدیریت صادرات لرستان راه‌اندازی می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات این استان خبر داد.

 

IMG_8494.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی در جلسه‌ی هماهنگی تاسیس این شرکت اظهار داشت: تاسیس این شرکت از جمله تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و راه‌اندازی و پیگیری اجرایی شدن آن به عهده‌ی اتاق گذاشته شده است.

وی هدف از تاسیس و راه‌اندازی این شرکت را کمک به توسعه‌ی صادرات غیرنفتی استان عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن، تقویت شرکت‌های پراکنده بازرگانی و در نهایت افزایش تقاضا برای واحدهای تولیدی و افزایش توان تولید آن‌ها مد نظر است.

سلاح‌ورزی به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای این شرکت اشاره کرد و عنوان داشت: بانک توسعه صادرات برنامه‌هایی برای تقویت مالی شرکت مدیریت صادرات دارد و اخیرا هم تسهیلاتی با نرخ 7 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

 

selahvarzi hosein 2.JPG

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به سابقه‌ی تاسیس چنین شرکت‌هایی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت‌های مدیریت صادرات در استان تشکیل شده‌اند اما از آنجا که فلسفه‌ی وجودی آن‌ها رعایت نشده بود، به جایی نرسیده‌اند.

حسین سلاح‌ورزی گفت: از مدت‌ها پیش دغدغه‌ی تاسیس این شرکت وجود داشته و در همین راستا جلسات متعددی با فعالان اقتصادی استان تشکیل شده است.

وی به محصولات کشاورزی و معدنی به عنوان مزیت‌های نسبی لرستان در حوزه‌ی صادرات اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی که محصولات صادرات‌گرا دارند هم می‌توانند سهامدار این شرکت باشند؛ اگرچه عدم حضور آن‌ها در ساختار هیات موسس این شرکت به معنی این نیست که نمی‌توانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان بیان داشت: هیات موسس شرکت مدیریت صادرات لرستان نهایتا ظرف سه هفته‌ی آینده این شرکت را تاسیس و راه‌اندازی خواهند نمود و همچنین برنامه‌های مدون خود را برای فعالیت ارائه می‌نماید.

 

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

تولیدکنندگان لرستان صادرات را به فعالان بازرگانی بسپارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم در این جلسه گفت: بهتر است تولیدکنندگان لرستان صادرات را به فعالان بازرگانی بسپارند.

 

safikhani mohamadreza.JPG

 

محمدرضا صفی‌خانی اظهار داشت: متاسفانه تولیدکنندگان استان بیشتر وقت، تمرکز و انرژی‌شان را روی مسآله‌ی صادرات محصولات می‌گذارند و این مسأله باعث ایجاد مشکلاتی هم برای حوزه‌ی تولید و هم حوزه‌ی صادرات لرستان شده است.

وی به ضرورت تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات در استان اشاره کرد و افزود: در شرایط پسابرجام تاکید زیادی بر تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی وجود دارد و در همین رابطه بهتر است هر چقدر زودتر شرایط تاسیس این شرکت در استان لرستان نیز فراهم شود.

صفی‌خانی هم به مشوق‌ها و تسهیلاتی که برای این گونه شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داشتن مناقع جمعی فعالان اقتصادی اصلی است که در قالب این شرکت قابل دستیابی است.

 

IMG_8484.JPG

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: باید حضور جدی‌تری در بازارهای جهانی داشته باشیم و این موضوع با راه‌اندازی این شرکت انسجام و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

محمدرضا صفی‌خانی به سایر مزیت‌های تاسیس این شرکت هم اشاره و تصریح کرد: بحث ورود تکنولوژی مسأله‌ی غیر قابل انکاری است که در آینده‌ی نزدیک با آن مواجه خواهیم بود و در زمینه‌ی بالا بردن توان واحدهای صنعتی بر اساس استفاده‌ی به‌روز از تکنولوژی‌ها هم شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند بسیار موثر باشند.

‌