رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد که به منظور بازدید از نمایشگاه “فودکس” راهی ترکیه شده بود، در بازگشت از این سفر گفت: در این نمایشگاه عمدتاً آخرین تکنولوژی‌ها در رابطه با صنایع غذایی و همچنین بسته‌بندی و فرآوری محصولات دامی به نمایش گذاشته شده بود.

 

3322122.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ مرتضی هادی‌پور با اشاره به اینکه ماشین‌آلات به نمایش گذاشته شده بیشتر برای واحدهای کوچک دامداری مناسب بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای گاوداری در کشور خودمان با ظرفیت 500 راس و کمتر فعالیت می‌کنند، این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا صاحبان چنین واحدهایی از این ماشین‌آلات بازدید و نسبت به سفارش دستگاه‌های مورد نظرشان اقدام نمایند.

وی افزود: بدون شک واحدهای دامداری کوچک می‌توانند با بکارگیری این ماشین‌آلات نسبت به فرآوری محصل شیر خود ارزش افزوده‌ی بیشتری تولید کنند.

هادی‌پور با بیان اینکه در این سفر مهندس خدیش که از کارشناسان محصولات دامی و عضو کمیسیون کشاورزی اتاق است نیز او را همراهی کرده است، عنوان داشت: در این سفر همچنین جلسه‌ای با اتاق بازرگانی کمال پاشا داشتیم که علاوه بر ما، هفت نفر دیگر نیز از دانشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف ایرانی حضور داشتند که راه‌های تبادل محصولات مورد بررسی قرار گرفت.

 

00000000012.jpg

 

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد با اشاره به اینکه جلسه‌ی دیگری هم با اتاق اصناف شهر ازمیر داشته‌اند، بیان داشت: در این جلسه هم نیازمندی‌های منطقه ازمیر ترکیه شناسایی و از طرف هیات ایرانی تقاضایی مبنی بر سرمایه‌گذاری تقدیم این اتاق شد.

مرتضی هادی‌پور گفت: در این سفر با نماینده رییس‌جمهور مقدونیه هم دیداری داشتیم که در آن نیازهای کشور مقدونیه در حوزه تولید محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) و دامی بخصوص در زمینه تولید مرغ گوشتی مطرح شد که برای سرمایه‌گذاری شرایط مناسبی به نظر می‌رسید.

وی افزود: بازدید از دو کارخانه آبمیوه‌گیری و تولید ادوات کشاورزی و همچنین مزارع و باغات انگور شهر “مانیسا” هم از دیگر برنامه‌های هیات ایرانی بود که در ضمن آن‌ها، راه‌های تولید محصولات ارگانیک هم مورد بررسی قرار گرفت.