دکترمحمد نهاوندیان  صبح روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی لرستان گفت:  انقلاب شکوهمند ایران موجب آزادی و استقلال جامعه ایران شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی  خرم آباد ، رئیس اتاق بازرگانی ایران در ابتدای این نشست ، ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: هر سال در چنین ایامی جشن پیروزی انقلاب که در واقع باید آنرا جشن گشایش و شکافتن مسیر جدید در میان مشکلات دانست ، یاد عزیزانی که جان بر سر آرمان خود نهادند را گرامی می داریم . بر همین اساس ما نیزباید در برنامه ریزیهای خود به دنبال این باشیم که نسل آینده به ما و عملکردما ن افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اندیشی در میدان جنگ اقتصادی می تواند موثر باشد، افزود:  باید درحوزه اقتصاد نیزدست به انقلاب بزنیم . انقلابی که توسعه و رشد اقتصادی را برایمان همراه داشته باشد.

نهاوندیان افزود:  انقلاب اقتصادی  یعنی اینکه باید  ساختارهایی را اصلاح کنیم و  مسیرهایی که به سمت  شکوفایی اقتصاد بازمی  شود را بیابیم. نهاوندیان اضافه کرد :  ساختار سازی مناسب و اصلاح فضای کسب و کارخود مصداقی کامل از جهاد در شرایط امروزایران است.

وی گفت : بسیاری از مسائل مطرح شده از جانب فعالان اقتصادی لرستان، مسائل و چالشهای  عمومی در سطح کشورمی باشد و در سایر مناطق کشور هم وجود دارد.

نهاوندیان افزود:  ایجاد نگاه تولید محور در سیاستها ضرورت داردو اتاق بازرگانی ایران نیز بر این امر تاکید فروان داشته و بصورت جدی آن را دنبال خواهد نمود.

وی تاکید کرد: اصل تولید محوری باید ملاک همه همکاریها و تصمیم گیریها باشد.

وی همچنین ناهماهنگی در اتخاذ تصمیم گیریها را یکی از مشکلات اساسی دانست و خواستار برطرف شدن این مشکل شد. نهاوندیان تاکیدکرد دولت در برنامه ریزی هایش باید بگونه ای عمل کند که مشکلی متوجه تولید داخلی نشود. دکتر نهاوندیان همچنین با اشاره به مسئله تحریم ها اظهار داشت:  مسئله تحریم امری است  سیاسی  که بر اقتصاد تحمیل شده است . بنا بر این باید برای مواجه با این مسئله باید دیپلماسی فعالی داشته باشیم.

وی خاطر نشان ساخت : تا زمانی تحریم وجود دارد نبایدازهیچ فعالیتی در راستای کاهش عوارض آن در داخل کشورکوتاهی بعمل آید.

دکتر نهاوندیان راه مقابله با تحریم ها را اعتماد به بخش خصوصی دانست وافزود: بخش خصوصی می تواند راه حل مقابله با تحریم ها را بیابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه  با بخشنامه ای نمی شود اقتصاد را مدیریت کرد،گفت: بخش خصوصی نمی تواند به زور اعتماد دولت را جلب کند.

نهاوندیان با بیان اینکه فسادهای اقتصادی صورت گرفته کار نوکیسه ها است افزود: امکان سوء استفاده های اقتصادی  از طریق ارتباط با مراکز قدرت شکل می گیرد.

 نهاوندیان گفت : باید اعتماد به بخش خصوصی سالم در کشورمان بیشتر شود.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران  خواستار آن شد تا یک ردیف بودجه ای برای هزینه های ناشی از تحریم اختصاص یابد.

 نهاوندیان گفت: وظیفه اتاق بازرگانی ایران ایجاد فضای تعامل و همدلی است و رشد اقتصاد کشوربا تعامل سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و همکاری آنها با با اتاق بازرگانی وابسته  است.

در جلسه مذکور که با حضور جمع کثیری از دست اندر کاران اموراقتصادی لرستان برپا گردید، توسط دکتر حسین سلاح ورزی از تلاش های دکتر حسین جهانگیر رئیس قیلی اتاق بازرگانی لرستان تقدیر به عمل آمد و به همین مناسبت لوح تقدیری توسط دکترنهاوندیان به رئیس قبلی اتاق بازرگانی اهدا شد.

پس از این جلسه دکتر نهاوندیان و هیات همراه با حضور بر بام خرم آباد کلنگ احداث ساختمان جدید اداری اتاق بازرگانی لرستان را در این محل بر زمین زد . ساختمان اداری اتاق بازرگانی لرستان در مجموعه نمایشگاهی لرستان جا نمایی گردیده است.

هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران پس از اقامتی دو روزه در خرم آباد عصر سه شنبه با بدرقه دکترحسین سلاح ورزی و اعضاء اتاق بازرگانی این شهر خرم آباد را به قصد تهران ترک کرد.