سلاح ورزی:

بسترهای سفر سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم امارات به استان فراهم می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از فراهم آوردن بسترهای لازم برای سفر سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم امارات به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلاح‌ورزی در حاشیه‌ی پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اظهار داشت: در این راستا مدیریت ارشد استان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را جذب سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه استان قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان در شورای ایرانیان مقیم امارات بیان داشت: در جریان این همایش سند آمایش و توسعه استان لرستان به منظور معرفی ظرفیت‌های لرستان به سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم امارات تشریح شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: همچنین رایزنی‌هایی به منظور انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی میان سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم امارات در جلسه مشترک اتاق بازرگانی و شورای ایرانیان مقیم امارات صورت گرفت.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه آمادگی لازم برای راه‌اندازی مرکزی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم خارج از کشور وجود دارد افزود: همچنین در جریان این همایش مصوب شد که بسترهای لازم برای سفر سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم امارات به منظور آشنایی هرچه بیشتر با قابلیت‌های استان فراهم شود.

وی یادآور شد: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان به لرستانی‌های مقیم امارات با حضور استاندار لرستان و نمایندگان بخش خصوصی در دوبی برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: در این همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان لرستان به جمعی از ایرانیان مقیم این کشور و مدیران شرکت‌های اقتصادی معرفی و عرضه شد.

وی به حجم مبادلات بین دو کشور ایران و امارات اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به مجموعه‌نیازهای کشور امارات و حضور تعداد قابل توجهی از تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور، تعدادی از شرکت‌های لرستانی که دارای محصولات باکیفیت و قابلیت صادراتی هستند، تولیدات خود در زمینه‌های مختلف در آنجا عرضه کردند.

سلاح‌ورزی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی این سفر توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و با همراهی لرستانی‌های مقیم امارات انجام شد، افزود: این همایش با حضور استاندار لرستان و مدیران اجرایی مربوطه و در راستای اطلاع‌رسانی وجود شرایط مساعد و مناسب سرمایه گذاری در لرستان به ایرانی‌های خارج از کشور برگزار شد.