حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران  در آیین بزرگداشت روز ملی بهره‌وری  با اشاره به عنوان سال که حمایت از کالای ایرانی است، اشاره و تأکید کرد: برای تحقق این هدف باید به سمت رقابت‌پذیری برویم. بدون شک رقابت‌پذیری بدون ارتقای بهره‌وری امکان‌پذیر نیست.

وی سیاست‌ها و راهکارهایی که برای حمایت از تولید داخل اتخاذ می‌شود را منوط به اقدامات اجباری یا دادن امتیازهای خاص دانست و با انتقاد از این وضعیت، گفت: هیچ‌یک از این سیاست‌ها، رقابت‌پذیر شدن محصولات داخلی را هدف قرار نمی‌دهد. به همین دلیل است که در طول همه این سال‌ها علی‌رغم تأکید بسیار بر اهمیت بهره‌وری هنوز نتوانسته‌ایم موفق شویم.

نایب‌رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های توسعه که در طول این سال‌ها توسط دولت‌های مختلف تدوین شده‌اند، اشاره کرد و افزود: در همه این برنامه‌ها، قرار بود یک‌سوم از رشد اقتصادی کشور از محل رشد بهره‌وری تأمین شود، اما ذره‌ای هم به این هدف نزدیک نشده‌ایم. از طرفی حتی علت عدم توفیق در این برنامه‌ها را هم آسیب‌شناسی نکردیم.

سلاح ورزی همچنین به دبیرخانه جشنواره ملی بهره‌وری پیشنهاد داد: ضمن برنامه‌های ارزیابی که همه ساله انجام می‌شود در قالب یک کنفرانس علمی، موضوعات مربوط به بهره‌وری و عدم توفیق در آن را مورد بررسی قرار دهند و پیشنهادات نهایی خود را برای دستگاه‌های اجرایی ارسال کنند.