به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، علی صالح‌آبادی در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد اظهار کرد: صادرات کلید حل مشکلات کشور است و در شرایطی که باید اتکا کشور را به صادرات نفتی کم کنیم، نقش صادرات غیرنفتی پررنگ‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع مانده تسهیلات بانک ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده و‌به نسبت سال ۹۵، ۲۲ درصد رشد داشته است.
صالح‌آبادی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه اعتبارات اسنادی یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار اعتبار داشتیم و حواله‌جات ارزی این بانک پنج میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور یادآور شد: سال ۹۶، دو میلیارد تومان خرید و فروش ارز داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشتیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ضمانت نامه ریالی بانک توسعه صادرات ۲۸۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۵ رشد داشته‌ایم، یادآور شد: در شعبه لرستان علاقه‌مندیم که صادرکنندگان جذب شعبه ما شود و آمادگی داریم خدمات خود را به انها ارائه دهیم.
صالح‌آبادی گفت: بانک توسعه صادرات ۴۰ شعبه در کل کشور دارد و ما در هر استان یک شعبه داریم، جزو بانک‌هایی هستیم که منابع ما مبتنی با سپرده مردمی نیست و باید نرخ تسهیلات بانک برای مشتری جذاب باشد‌.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: منابع ما از راه صندوق توسعه ملی با نرخ‌های متفاوت با نرخ عمده ۱۱ درصد است.
وی خاطر نشان کرد: خطوط اعتباری هم از دیگر منابع ماست که با نرخ ۱۵درصد از بانک مرکزی گرفته‌ایم و همچنین بانک هم سرمایه ۱۶ تا ۱۸ درصدی در اختیار ما قرار داده است.
صالح‌آبادی گفت: بسته به شرایط سودها صادرکنندگان می‌توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند و به صادرکنندگان لرستانی پیشنهاد می‌کنم تسهیلات خود را به سمت استفاده از صندوق توسعه ملی ببرند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور با اشاره به بسته جدید ارزی ارائه شده در روزهای اخیر گفت: حجم تقاضا برای ارز ۴۲۰۰ بالا رفت و عرضه به شدت کم شد، که اشکالاتی را به وجود آورد.
وی اظهار کرد: این شرایط برای بخش صادرات یک فرصت است که با نرخ ارز آزاد فعالیت کنند.
صالح‌ابادی ادامه داد: به عنوان بانک توسعه صادرات باید کمک کنیم صادرکنندگان صادرات خود را افزایش دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های جدید صادراتی در لرستان ایجاد شود، اضافه کرد:
جرائم شرکت بخشیده می‌شود و برای سایر مسائل آن هم پیگیری می‌کنیم.
صالح‌ابادی در خصوص بدهی شرکت‌های لرستان به بانک توسعه صادرات تصریح کرد: مانده تسهیلات فرآلیاژ ۲۰ میلیارد تومان است و اگر نیاز به تسهیلات بیشتری دارند، همکاری می‌کنیم.

“روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان”