به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران و روسیه در نشست توسعه همکاری‎های اقتصادی لرستان و روسیه با بیان اینکه عمده صادرات به روسیه مربوط به
مواد غذایی و محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: 273 میلیون دلار از سهم ایران در صادرات به روسیه مربوط به همین محصولات است. سیمان، فلز و مواد معدنی نیز به این کشور صادر می‎شود که البته حجم آنها کم است.
وی افزود: واردات ایران از روسیه به یک میلیارد و 30 میلیون دلار کاهش یافته و نسبت تراز تجاری صادرات و واردات این دو کشور در سال‎های گذشته یک به 10 بوده که در سال 2017 به یک به سه رسیده است.
پرند با اشاره به اینکه سال 2017 واردات روسیه 230 میلیارد دلار بوده، تصریح کرد: روسیه بیشترین واردات را از کشورهای هلند، چین، آلمان و ترکیه داشته است. مسکو ظرفیت‎های بسیاری برای واردات دارد به طوریکه 43 درصد واردات روسیه را به خود اختصاص داده است.
رایزن بازرگانی ایران و روسیه خاطر نشان کرد: عمده صادرات روسیه محصولات نفتی و گازی به کشورهایی چون آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا و بلاروس است.
وی با بیان اینکه جای ایران میان کشورهای صادر کننده به مسکو بسیار خالی است، خاطر نشان کرد: براساس آمار گمرک روسیه، میزان صادرات ایران به روسیه در سال 2017 نسبت به سال 2016، 30 درصد افزایش یافته و از 303 به 392 میلیون دلار رسیده است.
پرند گفت: واردات ماهی به روسیه در سال 2017 حدود 1.5 میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان واردات تنها دو درصد است.
رایزن بازرگانی ایران و روسیه تاکید کرد: با توجه به توانمندی‎های لرستان در حوزه شیلات، این استان می‎تواند بازار مناسبی در روسیه داشته باشد.
وی اظهار کرد: روسیه 85 واحد فدرالی و 46 استان دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

#روابط_عمومی_اتاق_لرستان

https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw