یکی از مشکلات فعالان اقتصادی، تفسیر سلیقه‌ای دستورالعمل‌ها است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد که در جلسه فعالان اقتصادی با مدیرکل تامین اجتماعی سخن می‌گفت، اظهار داشت: مدیرکل تأمین اجتماعی استان همواره توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی داشته و دارند که لازم است در این جلسه مراتب قدردانی خود را در این خصوص اعلام دارم.

 

IMG_0990.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: تأمین اجتماعی به مثابه‌ی یک صندوق است که فعالان اقتصادی به عنوان کارفرمایان، از شرکا و صاحبان این صندوق به حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: این موضوع به منطقی‌تر شدن خواسته‌های فعالان اقتصادی استان از تأمین اجتماعی کمک می‌کند.

سلاح‌ورزی، سازمان تأمین اجتماعی را یک سازمان هزینه – درآمدی توصیف کرد و بیان داشت: دریافت هزینه بیمه‌شدگان و سرمایه‌گذاری‌های سازمان از جمله منابع درآمدی آن محسوب می‌شود.

 

hosein selahvarzi 45.JPG

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان با تأکید بر این‌که تعادل در منابع و مصارف یک موضوع جدی برای سازمان تأمین اجتماعی تلقی می‌شود، تصریح کرد: اگر این تعادل وجود نداشته باشد، خطر کسری منابع می‌تواند مشکلاتی را برای این سازمان به وجود آورد و آن را ورشکسته نماید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به مسئولیت‌ها و بارهای متعددی که دولت نهم و دهم به ناحق روی دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشت، اشاره کرد و افزود: با این وجود دولت به تعهداتی که به این سازمان داده بود عمل نکرد و مطالبات انباشته شده تأمین اجتماعی را با مشکل و معظل مواجه کرد.

سلاح‌ورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: به واسطه‌ی این قانون، کارفرمایان، کارگران و تأمین اجتماعی در سطح ملی و استانی متضرر شده‌اند؛ ضروری است این قانون به صورت بنیادی اصلاح شود.

 

IMG_0993.JPG

 

وی با بیان این‌که بخش خصوصی لرستان از مشکلات اداره‌کل تأمین اجتماعی استان بی‌اطلاع نیست، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر بنگاه‌های اقتصادی‌ کشور و به تبع؛ لرستان به واسطه‌‌ی سیاست‌های کلان، عدم پایبندی به این سیاست‌ها،‌ تحریم ناشی از بی‌تدبیری و منتقل شدن آن به ملت دچار بحران شدند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی از بنگاه‌های اقتصادی بحران‌دار انتظار پرداخت حق بیمه و معوقات دارد که این توقع، منطقی نبوده و مجموعه مشکلاتی را برای مدیران این بنگاه‌ها به وجود آورده است.

سلاح‌ورزی با بیان این‌که ما معتقدیم فعال اقتصادی باید مالیات و حق بیمه‌ی کارکنان خود را بپردازد، اذعان داشت: بنگاه‌های اقتصادی در سطح ملی و استانی در دو حوزه مالیاتی و تأمین اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستند. طی سه هفته‌ی اخیر جلسات متعددی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور داشتیم که از رفع قوانین و مقررات مزاحم کسب و کار استقبال کرده است.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر تأمین اجتماعی لرستان با نگاه مثبت و روی باز با مشکلات بخش خصوصی استان برخورد کرده است که در دوره‌های قبل، ما این گونه رفتارها را شاهد نبودیم.

 

IMG_0994.JPG

 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور در تکمیل سخنان خود گفت: یکی از مهم‌ترین مشکل فعالان اقتصادی، تفسیر سلیقه‌ای دستورالعمل‌ها است.

سلاح‌ورزی از حمزه‌لویی، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان خواست یکی از همکاران خود را به عنوان مسئول بهبود محیط کسب و کار معرفی کند تا مشکلات فعالان اقتصادی استان و خواسته‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی، تشکیل کلاس آموزشی برای بازرسان تأمین اجتماعی را نیز از حمزه‌لویی خواستار شد و از قبول نکردن لیست بیمه و برخورد نامناسب برخی از بازرسان و کارکنان این اداره‌کل به عنوان گلایه‌های فعالان اقتصادی استان یاد کرد.

سلاح‌ورزی تأکید کرد: بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند به لیست‌هایی که 6 ماه از تاریخ ارائه‌‌ی آن‌ها گذشته دوباره ورود پیدا کند.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان:

قصد تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان را نداریم

شهناز حمزه‌لویی نیز در این جلسه اظهار داشت: به علت پرداخت نکردن حق بیمه‌ و بیمه‌ی بیکاری کارگران کارگاه سیمان پارس خوزستان، حساب بانکی اداره مطبوع‌اش مسدود شده است.

 

shahnaz hamze lou.JPG

 

وی با بیان این‌که کار ما این شده که مرتب محاکمه شویم، ‌افزود: هر روز به واسطه‌ی وظایف سازمانی‌مان محاکمه می‌شویم. اداره کل تأمین اجتماعی لرستان قصد تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان را ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان از رفتار نامناسب بازرسان با فعالان اقتصادی و مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان پوزش خواست و بیان داشت: به همین منظور با بازرسان این اداره‌کل جلسه‌ داشتم و به آن‌ها گفتم دِین کارگران و کارفرمایان به گردن شماست.

 

IMG_1019.JPG

 

حمزه‌لویی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی، بازرسان خود را بر گرفتن اطلاعات هویتی و اثرانگشت کارگران و کارفرمایان ملزم کرده است.

وی همچنین برای برگزاری کلاس آموزشی کارفرمایان اعلام آمادگی نمود.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه این اداره‌ مطبوع‌اش در تمام زوایا در بن‌بست قرار دارد، تصریح کرد: با شرکت پارسیلون ناتوان و ورشکسته‌ خرم‌آباد چه کنم؟ به کارگر کاشی جم چه جوابی بدهم؟

 

IMG_0997.JPG

 

حمزه‌لویی اعلام کرد: اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان لیست بیمه با مبلغ حق بیمه هیچ کارگاه بدهکاری را رد نمی‌کند.

وی با بیان این‌که قانون تأمین اجتماعی گسترده است، اعلام کرد: اداره‌کل تأمین اجتماعی لرستان باید هر ماه 34 میلیارد تومان برای پرداخت مستمری‌بگیران آماده نماید که تهیه کردن آن مصیبت است.

 

IMG_1000.JPG

 

حمزه‌لویی ادامه داد: قبل از مدیریت اینجانب به ازای هر 5 بیمه‌پرداز، یک مستمری‌بگیر در لرستان وجود داشت؛ در حالی‌که هم‌اکنون در شهرستانی مثل دورود این رقم 3 به یک است.

وی به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: این دسته از مشاغل تعریف شده است و در این رابطه باید با اداره‌ کار لرستان به تفاهم برسیم. تأمین اجتماعی از مشاغل سخت هیچ انتفاعی نمی‌برد و برای دریافت و پرداخت آن با مشکل مواجه است.

 

IMG_1010.JPG